Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@09:28:48 GMT

نبرد پایگاه خدمات اجتماعی با حاشیه‌نشینی و کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۶۲۴

نبرد پایگاه خدمات اجتماعی با حاشیه‌نشینی و کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است. خدمت مفهوم گسترده‌ای دارد و همه امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در بر می‌گیرد. این واژه بر گذشت، فداکاری، ایثار، تحمل و رنج صدق می‌کند. بنابراین خدمت عملی است که عامل در آن با اندیشه و انگیزه گره‌گشایی به امور مردم می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش پایگاه خدمات اجتماعی شناسایی، آگاه‌سازی عمومی، معرفی خدمات سازمان و مداخله در موارد ضروری است.

پایگاه خدمات اجتماعی نور امید در مهر سال ۱۳۹۸ تاسیس شده است و یکی از بزرگ‌ترین مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق کارشناسان و نیروهای تخصصی خود برای کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و با شناسایی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آن‌ها آسیب‌پذیری‌شان را کاهش می‌دهد.

مهتاب محمدنژاد، مدیر و روان‌شناس پایگاه خدمات اجتماعی نور امید گفت: هدف پایگاه آسیب‌زدایی از مناطق حاشیه‌نشین است و تاکنون از افراد بی‌سرپرست، زنان خشونت‌دیده، کودکان کار و زنان سرپرست خانواده حمایت کرده‌ایم.

وی افزود: پایگاه خدمات اجتماعی از طریق سازمان بهزیستی حمایت می‌شود و افراد نیکوکار در این امر ما را یاری می‌دهند.

مسئول پایگاه خدمات اجتماعی نور گفت: در زمان شیوع کرونا با پخش بروشورهای آموزشی در بین خانواده‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی در ۳ مرحله در بین خانواده‌های بی‌بضاعت از اموری است که در این زمان انجام داده‌ایم.

محمدنژاد گفت: تشکیل کلاس‌های آموزشی توسط فنی‌ - حرفه‌ای برای ورود این افراد به بازار کار مثل آموزش پرورش قارچ، کلاس‌های بلوغ نوجوانان، خشونت علیه زنان و کودکان، غربالگری زنان و همچنین کلاس چگونگی رفتار با سالمندان توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام که مورد استقبال خانواده بوده برگزار شده است.

کد خبر 512114 برچسب‌ها كرونا در ايران استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان ایلام پایگاه خدمات اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان