Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@13:31:19 GMT

جهرم از دیرباز مهد عالمان بزرگ و مجاهد بوده است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۶۷۷

جهرم از دیرباز مهد عالمان بزرگ و مجاهد بوده است

حجت الاسلام حسینی در دیدار با امام جمعه جهرم به نقش تاریخی علمای این شهرستان اشاره کرد و گفت: جهرم از دیرباز مهد عالمان بزرگ و مجاهد بوده که در توسعه فرهنگ غنی و تقویت معارف اسلامی مردم این دیار نقش بسزایی داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی»، امروز (شنبه 27 اردیبهشت)، در دیدار با امام جمعه جهرم، گفت: شهرستان جهرم از دیرباز مهد عالمان بزرگ و مجاهد بوده که در توسعه فرهنگ غنی و تقویت معارف اسلامی مردم این دیار نقش بسزایی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ابرکوه با اشاره به وفاداری مردم جهرم به نظام و انقلاب، افزود: مردم این شهرستان در دوران مبارزه با رژیم پهلوی با پشتوانه عالمان مجاهد، دین‌ خود را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی وفا کردند.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخصه های شهرستان ابرکوه نیز گفت: مقام معظم رهبری سال 86 در سفر خود به استان یزد و شهرستان ابرکوه، این دیار را در سه بخش مورد عنایت قرار دادند.

 

حجت الاسلام حسینی وفاداری مردم ابرکوه به انقلاب را از جمله فرمایش رهبری انقلاب در دیدار بار مردم این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: رهبری، ابرکوه را از مناطق نامدار و بانشاط کشور و دیاری کهن و باستانی نامیدند.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تبیین شاخصه های این شهرستان از نگاه رهبری انقلاب، خاطرنشان کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان بر حفظ شاخصه کهن بودن ابرکوه و بر استفاده از ظرفیت گردشگری آن تاکید شد.

 

امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه 450‪ اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد که 150‪ مورد آن ثبت ملی است، تصریح کرد: در این راستا مسئولان را بر تقویت فضاهای گردشگری تشویق و موفق شدیم تمام فضاهای باستانی را بازسازی کنیم

 

وی در پایان به تقویت صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک تاکید کرد و گفت: باید حواسمان جمع باشد تا خرده فرهنگ ها به جامعه آسیبی وارد نکنند.

 

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، نیز در سخنانی از حضور گرم حجت الاسلام حسینی در این شهرستان و در طی سال های متمادی در راستای تقویت فرهنگ غنی دینی و اسلامی قدردانی کرد. 

 

امام جمعه جهرم همچنین ابرکوه را دارای ظرفیت های مختلف دینی و تاریخی برشمرد که توانسته این شهرستان را به عنوان یک شهر گردشگری به کشور معرفی کند.

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه جهرم امام جمعه ابرکوه جهرم مبلغان دینی آموزه های دینی گفتمان دینی حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در مراسم معرفی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز در کسوت معلمان جامعه هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از محورها و ماموریت‌هایی که تبلیغات اسلامی در این خصوص تلاش می‌کند مساله رصد، کارها و اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا و آمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی افزود: منشأ این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به آینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند باید جهاد تبیین کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با تقدیر از حجت الاسلام یداللهی، حجت الاسلام حسین حسن نژاد به سمت رییس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم