Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@00:27:21 GMT

قدمت دیرینه لاله واژگون در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۷۴۲

قدمت دیرینه لاله واژگون در کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، آذر ولی زاده، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان کرمانشاه اضافه کرد: لاله واژگون از راسته سوسن‌سانان است، منطقه زاگرس یکی از رویشگاه‌های اصلی این گل است. در کرمانشاه نیز لاله واژگون در نقاط مختلفی خصوصاً در دامنه‌های شاهو در منطقه اورامانات، منطقه حفاظت‌شده و پناهگاه حیات‌وحش بیستون و همچنین منطقه امروله و دالاخانی مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ولی زاده بیان کرد: لاله واژگون معمولاً در فصل بهار و خصوصاً اردیبهشت‌ماه گل می‌دهد و با گرم شدن هوا میزان گلدهی آن افزایش پیدا می‌کند.

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان کرمانشاه ادامه داد: لاله واژگون یک گیاه خودرو است که معمولاً در مناطق سنگلاخی رویش دارد، در کرمانشاه اغلب لاله واژگون را به رنگ نارنجی، قرمز تا زرد مشاهده می‌کنیم.

ولی زاده چیدن لاله واژگون را باعث آسیب جدی به این گیاه دانست و افزود: اگر هنگام چیدن به غده لاله واژگون آسیب وارد شود، دیگر روش مجدد نخواهد داشت.

او گفت: به‌هیچ‌عنوان لاله واژگون را نچینند و اگر به زیبایی آن علاقه‌مند هستند از انواع گلخانه‌ای این گیاه در منازل خود استفاده کنند.

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: در ایامی که فصل رویش لاله واژگون است نظارت‌ها را بیشتر می‌کنیم و اجازه چیدن آن را نخواهیم داد.

ولی زاده خریدوفروش این‌گونه گیاهی در بازار را تخلف دانست.

او ادامه داد: در کنار دست‌اندازی انسان، چرای بی‌رویه دام و لگد کردن نیز به لاله واژگون آسیب می‌رساند و به‌علاوه برخی از دام‌ها از این گیاه تغذیه می‌کنند که ممکن است مانع رویش مجدد آن شود.

کد خبر 512123 برچسب‌ها استان کرمانشاه محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمانشاه محیط زیست ایران استان کرمانشاه لاله واژگون محیط زیست ولی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم

ارگ بم به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استان کرمان، در جنوب شرقی حاشیه كویر لوت و نزدیک شهر بم قرار گرفته است. این سازه خشتی کم‌نظیر که در فهرست میراث جهانی یونسکو و آثار ملی ایران ثبت شده است، معماری جذابی دارد و نمونه‌ای دیدنی از ساختار دفاعی در ایران را به نمایش می‌گذارد؛ به‌خصوص که در طول تاریخ همچون حصاری مستحكم از مناطق شرقی ایران محافظت كرده است. این سازه تا قبل از زلزله سال ۱۳۸۲ بم، بزرگ‌ترین سازه خشتی دنیا به حساب می‌آمد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی
  • فیلم| تصاویری تلخ از وضعیت منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت پس از آتش‌سوزی هولناک دیشب
  • ببینید | اولین تصاویری از منطقه امام‌زاده ابراهیم(ع) پس از آتش‌سوزی شدید
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه