Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@22:03:56 GMT

پروژه‌های گازرسانی کشور در سال ۹۹ تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۷۴۹

پروژه‌های گازرسانی کشور در سال ۹۹ تشریح شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهرام صلواتی درباره اجرای پروژه‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه‌های گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ و همچنین گازرسانی به ۳۰ شهر و روستا، نیروگاه‌های چابهار و کنارک و کارخانه‌های ‌سیمان خاش و زابل از جمله تعهدات طرح هفتم و یازدهم سراسری است.

وی ادامه داد: اکنون اجرای ۱۱۱۷ کیلومتر خط لوله در قالب ۱۱ پروژه از جمله پروژه‌های زاهدان به زابل به طول ۲۲۰ کیلومتر، ایرانشهر به چابهار حدود ۳۰۰ کیلومتر و همچنین پروژه‌های خاش، میرجاوه، سیب، سوران و سراوان در شرق استان در مجموع به طول ۵۹۷  کیلومتر در حال اجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: افزون بر پروژه‌های فوق، ۶۵۶ کیلومتر پروژه نیز در مجاورت شهرهای یادشده تعریف شده که اکنون در فاز طراحی قرار دارند و با به ثمر رسیدن این خطوط تکمیلی، باقی‌مانده شهرها و صنایع استان نیز از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. 

اجرای هم‌زمان ۸ پروژه تأسیسات تقویت فشار خطوط گاز در سال ۹۹

صلواتی همچنین درباره پروژه انتقال حجم بالای تولیدات گاز عسلویه، گفت: افزون بر خطوط لوله باید ایستگاه‌های‌ تقویت فشار متعددی در فواصل معین احداث کرد تا زمینه لازم برای توزیع انرژی پاک و ارسال آن به مبادی مصرف مهیا شود. 

وی اظهار کرد: طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال ۹۸ روزهای پرکاری‌ ‌را سپری‌ کرد و کوشید با پایان موفق مراحل طراحی، انتخاب پیمانکار و تحصیل اراضی، زمینه لازم برای ورود هشت ایستگاه به فاز اجرا را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران همچنین گفت: پروژه‌های نورآباد، دوراهان، پل کله، خورموج، برازجان، خیرگو، ارسنجان و آرادان ۸ پروژه‌ای هستند که در سال ۹۹ وارد مرحله خرید تجهیزات و کالا و اجرا می‌شوند و به این ترتیب رکورد بی‌نظیری در اجرای هم‌زمان چندین پروژه را در صنعت گاز شاهد خواهیم بود.  

بنا بر اعلام شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، صلواتی همچنین از تکمیل قطعه نخست خط لوله بیدبلند - اهواز تا انشعاب ماهشهر خبر داد و اظهار کرد: این خط آماده تزریق گاز است. وی درباره وضع خط انتقال گاز نهم سراسری نیز گفت: خط نهم این قابلیت را دارد که روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز را انتقال دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: قطعه نخست بیدبلند - اهواز به طول ۱۰۰ کیلومتر در حال اجرا است که ۳۱ کیلومتر ابتدایی آن تا انشعاب ماهشهر به اتمام رسیده و آماده تزریق گاز است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پروژه گازرسانی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدور‌های اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محور‌های مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه