Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@13:49:52 GMT

وجود پنبه در حلیم دروغ است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۸۵۹

وجود پنبه در حلیم دروغ است

 

به گزارش تابناک، رییس اتحادیه کباب، ‌چلو کباب و غذاهای سنتی تهران، وجود پنبه در حلیم را دروغ دانست و اعلام کرد گوشتی که چندین ساعت پخته و رشته رشته می‌شود، شکلی شبیه الیاف و پنبه پیدا می کند.

برخی گزارش‌های رسیده به ایسنا خبر از وجود پنبه در حلیم را می دهد و برخی از مخاطبان نیز معتقدند که فروشندگان به جای گوشت در حلیم از پنبه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی حسین محمدی - رییس اتحادیه کباب، چلوکباب و غذاهای سنتی تهران - آن را رد کرد.

حسین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وجود پشم، پنبه و الیاف در داخل حلیم و آش شله قلمکار دروغ بزرگی بوده و به نوعی توهین به ایرانیانی است که از سال‌های گذشته این غذاهای سنتی در سفره‌ افطاریشان جایگاه ویژه‌ای داشته است، گفت: گوشت وقتی ۸ ساعت پخته می‌شود، بافت گوشت از هم جدا می‌شود، شکلی رشته رشته و خلال به خود می‌گیرد و سپس این گوشت با پاروی سنتی کوبیده شده و مجددا ۸ ساعت با نشاسته، عصاره و لعاب سفید گندم مخلوط می شود، وقتی در آبکش شسته شود، حالتی مانند الیاف و پنبه پیدا می کند.

وی ادامه داد: هرکسی به این موضوع شک دارد، می تواند آن را به آزمایشگاه ببرد و متوجه شود که غیر از گوشت در حلیم از چیز دیگری استفاده نمی شود.

رییس اتحادیه کباب، ‌چلو کباب و غذاهای سنتی تهران با اشاره به اینکه بر تمام واحدهای عرضه آش و حلیم نظارت می شود،‌ اضافه کرد: وجود پنبه در حلیم شایعه و دروغ است.

وی در پایان به قیمت مصوب آش و حلیم اشاره کرد وگفت: قیمت هرکیلو حلیم و آش شله قلمکار ۲۵ هزارتومان و قیمت انواع آش بدون گوشت ۲۲ هزار تومان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران رزمایش مساوات دعای روز بیست و دوم رمضان حسین کاظم پور اردبیلی حلیم گوشت پنبه ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران رزمایش مساوات دعای روز بیست و دوم رمضان حسین کاظم پور اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود

 محمد کرمی  در نشست بررسی مشکلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اظهار کرد: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحد های تولیدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید نشست اختصاصی برای کشت پنبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود زیرا باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره‌گیری کرد.
  در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!