Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@04:03:26 GMT

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران در برخی مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۹۲۶

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد رنگ از رگبار باران همراه و وزش باد طی سه روز آینده در برخی مناطق کشور خبر داده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که رگبار باران همراه با رعد و برق همراه با وزش باد و بارش تگرگ فردا (۲۸ اردیبهشت) در شمال خراسان شمالی و گلستان و روز دوشنبه (۲۹ اردیبهشت) نیز در شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه‌شنبه (۳۰ اردیبهشت) بارش‌ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، جنوب گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، قم، شمال مرکزی و شمال شرق اصفهان دور از انتظار نیست.

از این‌رو سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار خود از وزش باد شدید همراه با احتمال خیزش گرد و خاک خبر داده است. بر این اساس فردا (۲۸ اردیبهشت) این شرایط جوی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال مرکزی، قم، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال یزد و شمال و شرق اصفهان دور از انتظار نیست.

روز سه‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) نیز وزش با شدید در شمال و شرق اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و بخش‌هایی ازسیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو احتمال کاهش دید، کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد. به همین دلیل سازمان هواشناسی توصیه کرده است که سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران رزمایش مساوات دعای روز بیست و دوم رمضان حسین کاظم پور اردبیلی هشدار هواشناسی رگبار باران ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران رزمایش مساوات دعای روز بیست و دوم رمضان حسین کاظم پور اردبیلی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: از صبح فردا تا ظهر سه‌شنبه شاهد بارش باران همراه تگرگ و وزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: از صبح فردا _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ تا ظهر سه‌شنبه _هجدهم اردیبهشت_ شاهد بارش باران همراه تگرگ و وزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش باران همراه با وقوع رعدوبرق و پدیده مه خواهد بود، افزود: با توجه به بارندگی شدید و وقوع پدیده مه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی در مسیرهای مواصلاتی را داریم و در همین راستا رانندگان هنگام حرکت در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری باید احتیاط لازم را مراعات کنند.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و خیزش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها اضافه کرد: به همین خاطر مردم باید از تردد در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به بارش باران، تگرگ همراه با رعدوبرق مردم باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی با اشاره به وزش باد شدید لحظه‌ای تصریح کرد: احتمال خسارت وارد شدن به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توسط گلخانه‌داران و متولیان خدمات شهری مستحکم‌سازی شود.

عضو ستاد پیشگیری از عملیات پاسخ به بحران استان قزوین افزود: در ضمن احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی وجود دارد و از همین‌رو اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 750927

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری