Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان گفت: با راه اندازی شورای حل اختلاف اصناف هرمزگان برای حل مشکلات و ایجاد صلح و سازش بین اصناف و بازاریان تلاش و سعی می‌شود از تعداد ارجاع پرونده به مراجع قضایی کاسته شود. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس عبدالمجید جلالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سیاست قوه قضاییه به فرموده ریاست دستگاه قضا شوراهای حل اختلاف تخصصی تشکل ها شکل گرفته است که برای اولین بار این شورا برای اصناف نیز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافقات مشروط بین‌طرفین در شورای حل اختلاف دارای ضمانت اجرایی است؛ آغاز به کار شورای حل اختلاف ویژه صنعت و معدن در یزدتوافقات مشروط بین‌طرفین در شورای حل اختلاف دارای ضمانت اجرایی است؛ آغاز به کار شورای حل اختلاف ویژه صنعت و معدن در یزدشعبه تخصصی شورای حل اختلاف در سازمان صنعت کردستان افتتاح شد

وی افزود: اهداف و دستورالعمل هایی که پیگیری خواهیم کرد بیشتر در بحث صلح و سازش و ترویج این فرهنگ با رویکرد مصالحه با کدخدامنشی و ریش سفیدی است.

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان بیان کرد: امیدواریم با راه اندازی این شعبه شورای حل اختلاف کاهش ارجاع پرونده‌ها از اصناف به محاکم قضایی باشیم.

جلالی عنوان کرد: شوراهای حل اختلاف کار قضایی نمی‌کنند بلکه با استفاده از نیروهای ملی و مذهبی در جهت رفع اختلاف و مشکلات بین مردم، صنوف و مشتریان و کسانی که شکایتی دارند اقدام می‌کنند. 

وی تصریح کرد: به منظور از حمایت از حقوق شهروندان، شهروندانی که نیاز به مراجعه به دادگاه ها ندارند به شورای حل اختلاف اصناف ارجاع داده خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان خاطرنشان کرد: ما در وضعیت فعلی می‌توانیم از ظرفیت پیشکسوتان اصناف برای پیشبرد اهداف و بهبود اوضاع استفاده کنیم و در این ایام شیوع بیماری کرونا که بسیاری از بازاریان لطمات مالی دیده‌اند و اختلافات مالک و مستاجر دارند طبق سیاست ریاست قوه قضاییه چک‌های برگشتی بازاریان را به تعویق بیاندازیم و اختلافات را حل و فصل کنیم

انتهای پیام/865/ ت

R7555/P/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد

 هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گفت: با پیگیری‌های معمول و با مصوبه کمیته حقوقی و قضایی شورای راهبری دادرسی الکترونیک قوه قضاییه، عنوان اتهامی اقدام تروریستی به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی اضافه گردید.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه داد: این اقدام در راستای تصریح و تسهیل دسته بندی اطلاعات پرونده‌های مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و به تبع آن سهولت مدیریت پرونده‌های مربوط صورت پذیرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد