Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دهقان نژاد گفت: خداوند متعال این شب را برای انسان به طور ویژه در نظر گرفته است، از این رو تمام رحمت‌ها را در این شب بر بشریت گسترده و زمینه‎ای را فراهم ساخته تا بتوانیم از این سفره پربرکت استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام دهقان نژاد در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ با اشاره به فضائل شب قدر اظهار کرد: همچنان که از اسم این شب پیداست، یکی از شب‌های پربرکتی است که مهمترین مسائل و سرنوشت انسان در آن رقم می‌خورد که بر این اساس شب قدر یک شب مهم و سرنوشت ساز برای انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسائلی در این شب پربرکت اتفاق افتاده که قدر و منزلت انسان در آن مشخص شده و مسیر سعادتش را هموارتر کرده است؛ همچنین قرآن کریم در شب قدر نازل شده است؛ قرآن یک حقیقت پایدار و استوار و برای بشریت یک نسخه شفابخش در همه دوران است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در ادامه با بیان اینکه شب قدر شب هدایت است، گفت: موضوع دیگر که باید به آن توجه داشته باشیم این است که شب قدر، شب اهل بیت(ع) هم است؛ به طوری که پیامبر اکرم(ص) در آخرین روز عمر خود یک مسئله مهم را با امت اسلام در میان گذاشتند که اگر به قرآن و اهل بیت(ع) تکیه کنیم، هرگز گمراه نخواهیم شد و این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند و از پایه‌های اصلی هدایت بشریت هستند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: چون مسائل اساسی و سرنوشت ساز انسان در این شب اتفاق افتاده است؛ لذا خداوند متعال این شب را برای انسان به طور ویژه در نظر گرفته است، از این رو تمام رحمت‌ها را در این شب بر بشریت گسترده و زمینه‎ای را فراهم ساخته تا بتوانیم از این سفره پربرکت استفاده کنیم.

شب قدر راهی برای اتصال به خوبی‌ها و معنویت‌ها است

دهقان نژاد بیان کرد: شب قدر راهی برای اتصال به خوبی‌ها و زیبایی‌ها و معنویت‌ها است که به واسطه آن باید درک درستی از این فرصت داشته باشیم و استفاده درست و شایسته از آن ببریم.

وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط موجود در کشور و شیوع ویروس کرونا، شاید برخی شرایط حضور در امکان متبرکه یا مساجد را نداشته باشند یا این امکان وجود نداشته باشد؛ اما ما باید به مرحله‌ای برسیم که اگر با چنین شرایطی مواجه شدیم نیز راه ارتباط ما با خدا بسته نیست که چه بسا در این شرایط خاص، دل‌ها شکسته‌تر شود.

کارشناس دینی تصریح کرد: مهمترین مسئله در شب قدر، توجه به دعاهایی است که در این شب وارد شده مانند جوشن کبیر، زیارت عاشورا. که از این طریق می‌توان دل را به پروردگار متعال وصل کرد و همچنین توجه عمیقی به مضامین دعاها داشته باشیم و مخلصانه و صادقانه با پروردگار متعال مناجات و سخن بگوییم؛ چراکه در این شب دعا خیلی تاکید شده است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ابراز کرد: قبل از ورود به شب‌های قدر باید این زمینه را در منازل خود آماده کنیم و با پروردگار انس بگیریم؛ باید از مادیات و مسائلی که ما را از خداوند غافل کرده نیز فارغ شویم تا زمینه مناسب برای استفاده بهینه از شب‌های قدر را داشته باشیم.

دهقان نژاد تصریح کرد: مهمترین موضوع هم این است که اگر در چنین شرایطی گرفتار شدیم، ارتباط ما با پروردگار متعال که قطع نشده و خداوند همیشه ناظر بر اعمال و رفتار ما است؛ لذا منازلمان را به عنوان محلی برای راز و نیاز و محل توجه به پرودگار متعال قرار دهیم.

وی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر هم بحث توجه به امام زمان(عج) به عنوان امام حاضر و غائب ما است؛ همچنین برای رفع گرفتاری‌ها به ویژه گرفتاری کشور و جهان با ویروس کرونا، دعا کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: داشته باشیم دهقان نژاد شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های نو برای ذائقه نسل جوان در برنامه‌ها، گفت: توجه به نسل جوان در اجرای تمام برنامه‌ها باید در اولویت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز در دیدار با اعضا و مدیران مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فعالین مردمی در استان کرمان با اشاره به اهمیت تعظیم شعائرالله در آیات قرآن، اظهار داشت: تردید نکنید که فعالیت در مراسم ملی و مذهبی مصداق بارز آیات قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه از نشانه‌های تقوای قلب تعظیم شعائر الهی است، گفت: از اذان، اقامه، نماز جماعت و مسجد گرفته تا بزرگداشت مناسبت‌ها همه شعائر الهی است و فردی که در این مسیر کاری انجام بدهد هم نشانه تقوای الهی است و هم موجب تقوای الهی می‌شود که در نتیجه به تقویت نظام الهی منجر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه خداوند مدال افتخاری را بر گردن ما آویخته که در مسیر تعظیم شعائر الهی گام برداریم، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوران جدید مدیریتی رویکردهایی را اعلام کرده و از مدیران استان‌ها خواسته‌ایم که به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه مردمی‌سازی مراسم مورد تاکید ما است که اعلام شده است و تاکید کردیم که مردم در تمام شئونات مراسم از آغاز تا پایان و تا آماده سازی و تبلیغات آن به کار گرفته شوند، ادامه داد: رویکرد دوم تحول، نوآوری و تنوع مراسم است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه مراسم باید از شکل سنتی بیرون آمده و از ظرفیت‌های نو برای ذائقه نسل جوان استفاده شود، گفت: عرصه رسانه و فضای مجازی یک عرصه جدید است که باید با برنامه‌ریزی از آن استفاده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: به‌عنوان مثال یک حرکت جدید در حوزه قرآن در صدا و سیما انجام شد که باعث یک تحول در سطح کشور شد و این نوع نگاه را در سطوح مختلف نیاز داریم.

وی با بیان اینکه توجه به نسل جوان در اجرای تمام برنامه‌ها باید در اولویت باشد، افزود: توجه به بانوان ضرورت دارد، چرا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و در تمام عرصه‌های انقلاب و در دفاع از نظام اسلامی نیز قوی‌تر از مردان پای کار آمدند.

موسی‌پور با اشاره به اینکه شاهد یک جهش در فعالیت‌های تبلیغی در زمینه‌های مختلف هستیم و در جلسات مختلف هم گزارش آن به مقام معظم رهبری داده شده است و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی بیشتر رضایتمندی ایشان را جلب کنیم، گفت: ارتباط با نخبگان در برنامه‌ریزی برنامه‌های ملی و مذهبی لازم است و حتماً باید این ارتباط بیشتر شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • بارش باران رحمت الهی در بام