Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای اهل سنت کردستان اعلام داشتند که برگزاری رزمایش کمک مومنانه بیانگر جایگاه رفیع سپاه و اعتماد مردمی به این نهاد است که استمرار آن فقر را کمرنگ می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از به گزارش کُردتودی، در ماه مبارک رمضان و این روز‌های کرونایی کمک مومنانه سپاه و خیرین برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تمام مناطق کردستان، صحنه‌های بی‌نظیری از یکدل شدن، مهربانی را به تصویر کشیدند که نشان از همت بلند مردم برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه علمای اهل سنت کردستان اعلام داشتند که برگزاری رزمایش کمک مومنانه بیانگر جایگاه رفیع سپاه و اعتماد مردمی به این نهاد است که استمرار آن فقر را کمرنگ می کند.

 

 

رزمایش کمک مومنانه بیانگر جایگاه رفیع سپاه و اعتماد عمومی به این نهاد است

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام پر خیر و برکت رمضان با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم کمک مومنانه که قرار است از شنبه شروع شود, گفت: اجرای طرح بزرگ رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مرحله دوم با مشارکت خیرین و آحاد مختلف مردم توسط سپاه بیانگر جایگاه رفیع و اعتماد عمومی مردم به این نهاد مقدس است.

ماموستا خدایی ادامه داد: ایران اسلامی در مقابله با کرونا نسبت به خیلی از کشورها بهتر کار کرده، بنحوی که با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه نیست و این اتفاق در سایه بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در اهمیت به راه افتادن رزمایش مواسات و اطاعت از ایشان از سوی اقشار مختلف مردم رخ داد.

 وی با اعلام اینکه مرحله اول این رزمایش در کرستان با بهترین شیوه ممکن انجام گرفت, اظهار کرد: در مرحله اول این رزمایش ۱۵ هزار و ۷۲۰ بسته معیشتی با هدف کمک رسانی به نیازمندان و افراد آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا و افرادی که مشاغل خود را از دست داده‌اند و با محوریت سپاه توزیع گردید.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت میلاد امام حسن (ع) مرحله دوم رزمایش در سراسر کشور و به طبع در استان کردستان نیز اجرایی خواهد شد, ادامه داد: در مجموع در کل کشور ۷ میلیون بسته معیشتی در ایام ماه مبارک رمضان با همت سپاه و لبیک به فرمان رهبری در بین مردم توزیع می‌شود، اکنون نیز تلاش سپاه و بسیج در خدمت رسانی در جهت کمک به مردم و آسیب دیدگان در قالب رزمایش کمک مومنانه ارزنده و قابل تقدیر است.

ماموستا خدایی در ادامه اضافه کرد: امروز نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن حضور در صحنه دفاع از امنیت و دفاع از کشور و خنثی سازی توطئه دشمنان در دیگر عرصه های مورد نیاز سازندگی کشور، آمادگی و فعالیت قابل توجهی دارند.

امام جمعه بانه در پایان ضمن قدردانی از همت مردم ولایتمدار بانه و خیرین عزیز یادآور شد: تا پایان  ماه مبارک رمضان "کمک مومنانه" ادامه خواهد داشت و بسته‌های حمایتی به صورت آبرومندانه در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

 

 

آغاز رزمایش دوم «کمک مومنانه» سپاه الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای دنیا است

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: رزمایش "کمک مومنانه" سپاه جلوه‌ای از همدلی و همراهی مردم را به تمام دنیا نشان داد و می تواند الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای جهان شود و انسان را به سوی معنویت و کمک و خدمت رسانی سوف دهد.

وی گفت: سپاه در همه برهه های حساس حقیقتا در کنار مردم حضور داشته و با کمک رساندن به مردم همیشه پای کار بوده و انجام وظیفه کرده که در این راستا و در این اقدام خیر‌خواهانه نیز با حضور خود می‌تواند با شناسایی افراد نیازمند و با دستگیری از آنان در این امر خدا‌پسندانه اقدام کند.

 ماموستا راستی با بیان اینکه آغاز برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، حقیقتاً گام بزرگی در کاستن از آلام و مشکلات محرومان و نیازمندان جامعه به شمار می رود افزود: امید است در سایه برگزاری رزمایش های بعدی این کمک خیرخواهانه شاهد تقویت همدلی و وحدت و حس نوع‌دوستی در جامعه بیش از پیش باشیم و بتوان گام‌های استواری در حمایت از نیازمندان برداشت.

ماموستا راستی ادامه داد: راه اندازی پویش «کمک مومنانه» در سطح کشور، در حقیقت تزریق امید به زندگی نیازمندان و درس عملی همدلی، اخلاص و ترویج روحیه مواسات را برای کسب رضایت الهی به دنبال دارد.

امام جمعه موقت سنندج شکل‌گیری رزمایش پیوسته کمک مومنانه را از افتخارات کشور دانست و گفت: مردم ایران اسلامی با لبیک‌ گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد این عرصه شدند و تاکنون خوش درخشیده‌اند.

وی تاکید کرد: رزمایش کمک مومنانه تمرین همدلی، همکاری و هماهنگی در راستای یک کار خداپسندانه و حل مشکلات انسان‌هایی است که بر اثر بیماری کرونا آسیب دیده‌اند لذا همه باید احساس مسئولیت کرده و این کار را جدی بگیریم.

 

 

سپاه همواره پیشرو در امور خیرخواهانه بوده است/ طلاب و روحانیون کردستانی حامی رزمایش کمک مؤمنانه هستند

ماموستا اقبال بهمنی مدیرمرکز اسلامی شهرستان سنندج در آستانه مرحله دوم رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد استقرار ارزش های اسلامی در تمامی عرصه ها در کشور هستیم.

وی افزود: سپاه پاسداران به عنوان یکی از مولودهای با برکت انقلاب اسلامی طی چهار دهه از عمر با عزت خویش منشا برکات بسیاری در کشور بوده است.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور تصریح کرد: تلاش ها و خدمات نیروهای خدوم سپاه در عرصه های محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در جامعه مثال زدنی است.

ماموستا بهمنی با اشاره به توزیع بیش از 12 هزار بسته معیشتی در قالب مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای این رزمایش بزرگ اجتماعی بار دیگر جایگاه والای خود را در عرصه های اجتماعی و محرومیت زدایی به همگان نشان داد و بدون شک مرحله دوم این رزمایش نیز زمینه ساز برکات بسیاری برای خانواده های نیازمند و محروم کردستانی در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی افزود: طلاب و روحانیون کردستانی به ویژه طلاب و روحانیون شهرستان سنندج نیز با توجه به پایگاه و جایگاه اجتماعی خویش در جریان این رزمایش همراهی خوبی با سپاه داشتند و در اجرای مرحله دوم این رزمایش نیز نقش آفرینی خواهند کرد.

ماموستا بهمنی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات ارزنده اجتماعی در ایام مختلف سال تداوم داشته باشد.

 

 

رزمایش «کمک مومنانه» یک رویداد بزرگ اجتماعی است؛ استمرار آن فقر را کمرنگ می کند

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان داشت:در آغاز رزمایش کمک مؤمنانه مردم نوع دوست استان کردستان به مانند سایر مردم عزیز کشورمان در لبیک به فراخوان مقام عظمای ولایت به رزمایش کمک به نیازمندان، سنگ تمام گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای کمک به اقشار آسیب‌دیده است، افزود: امروز با توجه به شرایط پیش آمده نیاز مردم استان به کمک‌های خیران و مردمی بیش از سایر اوقات است و چه خوب است که در این ماه افراد بی نیاز و دارای مکنت مالی دست نیازمندان را بگیرند که چنین عملی جدا از شاد کردن دل یک مومن خوشنودی خداوند را هم به همراه دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم، کمک به محرومان را از ویژگی های پرهیزکاران بر می شمرد، افزود: رزمایش غمخواری، یاریگری و کمک مومنانه بهانه‌ای شد تا مردم استان کردستان به مانند مردمان جای جای ایران زمین علاوه بر خلق حماسه‌ای دیگر در آلبوم افتخارات خود آبرومندانه و با تکریم به کمک هم‌استانی‌های خود بیایند تا از برکات و ثمرات ماه رمضان بهره‌ای دیگر ببرند.
وی تاکید کرد: مشارکت‌های مردمی در این رزمایش عظیم باید به یک شیوه زیبا و به راهبردی برای ترویج این رخداد بزرگ اجتماعی و شکل گیری فرهنگ غنی اسلامی مبدل شود.

امام جمعه سنندج ریشه‌کنی فقر از جامعه، رسیدن به کمال و مستفیض شدن از مژده الهی را از دیگر برکات مواسات و کمک و همدردی مؤمنانه در جامعه اسلامی برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان انقلاب اسلامی خبرنگار ک کمک مؤمنانه امام جمعه آسیب دیده مرحله دوم ک ردتودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بندر ریگ سه‌شنبه شب در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید همواره صدای مردم باشند اظهار داشت: مردم از منتخبین خود در شوراها انتظار دارند که حقوق آنها را ار مسئولان پیگیری و مطالبه کنند.

حجت الاسلام علی مصلح افزود: رعایت زیست بوم منطقه ای در شهرسازی باید مدنظر و مورد توجه مسئولان در باشد و به معماری اسلامی ایرانی توجه شود.

وی گفت: در کارهایی که برای شهر و روستا انجام می شود پیوست فرهنگی نسبت به تمام ساخت و سازها باید رعایت شود و توجه به امور فرهنگی شهر نیز لازمه ساخت و ساز و آبادانی است.

وی بیان کرد:، زیباسازی و معماری یک وجه عمران و آبادانی است و وجه دیگر آن باید در مباحث و بخش های فرهنگی است که باید یاور ارگان های فرهنگی بود تا بتوان توسط این ارگان های فرهنگی مطالبات دیگر مردم را هم تحقق بخشید.

شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند

امام جمعه بندر ریگ با بیان اینکه شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند، گفت: در تمام جنبه های انقلاب اسلامی رکن مردم سالاری دیده می شود و یکی از ارکان آن شوراهای شهر و روستا هستند.

وی بیان کرد: منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا با نگاه مردم سالارانه و گفتمان مردمی و از دل مردم با مسئولان سخن گفته و مطالبه کنند و دعدغه حقوق را مردم داشته و بر این امر تداوم داشته باشند.

مسئولان نگاه ویژه ای به جایگاه شوراها داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه یکی از رویدادهای بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ۹ اردیبهشت، روز شورا ها است، اظهار داشت: شورای اسلامی که خلا آن در قبل از انقلاب احساس می شد با پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل شکل گرفت تا مردم بتوانند در آینده و امورات و تصمیم های گرفته شده در شهر و روستاها خود دخیل باشند.

روح الله یگانه افزود: امام راحل (ره) نگاه ویژه ای به جایگاه شورا داشتند اما بعد از ایشان برخی از مسئولان این نگاه را به جایگاه شوراها نداشته اند.

وی گفت: شوراها حلقه اتصال میان مردم و دولت ها و بازوان توانمندی برای دستگاه‌های اجرایی در شهر و روستا هستند و اگر شوراها نبود به جرات می توان گفت که مسئولان در ارائه خدمات با مشکلاتنی زیادی روبرو می شدند.

وی بیان کرد: شوراها نقش مهمی در انتخابات و دعوت و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای و نقش انکار ناپذیری در توسعه شهری و روستایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه گفت: انتظار می رود مسئولان احترام و جایگاه شورا های اسلامی را آنگونه که شایسته است حفظ کنند و به جایگاه شوراها نگاه ویژه ای داشته باشند.

در پایان این آئین از رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گناوه و بندر ریگ تجلیل شد.

کد خبر 6093670

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم