Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: طبق استاندارد های وزارت بهداشت اکثر شهرهای استان در وضعیت قرمز و زرد هستند و وضعیت سفید نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید موسی خادمی امروز در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز راهپیمایی روز قدس بود که با تصمیم ستاد ملی در نقاط سفید کشور با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد که به دلیل نداشتن نقطه سفید در لرستان، راهپیمایی روز قدس منتفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی اظهار داشت: در خصوص نماز عید فطر نیز مقرر شد که در مساجد محلات سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود و بدون مشخص شدن محل خاص به صورت محدود و محله محور باشد.

استاندار لرستان بازگشایی دانشگاه‌های کشور را در ۱۷ خرداد از دیگر تصمیمات ستاد عنوان کرد و افزود: در پایان ماه مبارک رمضان نیز رستوران ها و هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که البته با توجه به اینکه استان در وضعیت هشدار قرار دارد ممکن است بنابر شرایط تصمیم مقتضی گرفته شود .

وی در خصوص وضعیت استان تصریح کرد: از اول اردیبهشت تاکنون تعداد مبتلایان لرستان دو برابر و در برخی شهرستان ها ۲/۵ تا ۲/۶ برابر رشد داشته است که البته آمار بستری ها و فوتی ها با کاهش مواجه شده و نسبت به قبل تا رقم یک چهارم تنزل پیدا کرده است .

خادمی دلیل اصلی افزایش آمار تعداد مبتلایان را موضوع اجرای طرح بیماریابی که در استان شروع شده است، عنوان کرد و بیان داشت: لرستان در شمار استان هایی قرار دارد که نسبت به میانگین کشوری تست های بیشتری داشته است و تاکنون از ۱۵ هزار نمونه گرفته شده پاسخ ۱۳ هزار و ششصد تست اعلام که ۲ هزار و نهصد مورد مثبت داشته ایم .

این مسوول با اشاره به اینکه روند ابتلا در استان نوسانی است گفت: در برخی روزها تعداد مبتلایان کم یا زیاد می‌شود که نشان از لزوم رعایت بیشتر نکات بهداشتی توسط مردم دارد .

وی با اعلام اینکه استان کاملاً در وضعیت هشدار است خاطرنشان کرد: طبق استاندارد های وزارت بهداشت اکثر شهرهای استان در وضعیت قرمز و زرد هستند و وضعیت سفید نداریم .

استاندار لرستان در پایان ضمن اشاره به شرایط خوب آب و هوایی و احتمال سفر به استان گفت: از هم وطنان می‌خواهیم به استان سفر نکرده و به دنبال راه هایی برای کاهش روند مسافرت ها هستیم .

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان وزارت بهداشت راهپیمایی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان از رایزنی با سرمایه‌گذاران برای مشارکت در بخش‌های دولتی و خصوصی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌‌آباد، ابوطالب شفقت‌ شامگاه سه‌شنبه، در دیدار با جامعه روحانیت لرستان گفت: توسعۀ کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم این استان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

او با اشاره به ضرورت برقراری تمدن اسلامی اضافه کرد: جامعۀ روحانیت با اندیشه‌ورزی مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کند.

پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه

 استاندار لرستان با تأکید به اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده‌است، یادآور شد: ما تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت با بیان اینکه تربیت و کمال انسان به‌عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است، اعلام کرد: طرحی را باید با گسترش مسجدمحوری ارائه دهیم تا متناسب با رشد فناوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

شفقت تأکید کرد: نیروی انسانی در پیشبرد زمانی در پیشبرد تولید و موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

انتهای پیام/‌644/.

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • دیدار استاندار لرستان با کارگران معدن
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • ثبت یکم خرداد در تقویم به نام «روز لرستان»
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان