Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد اسماعیلی، شنبه با اشاره به آموزش‌های خودجوش و خلاقانه معلمان به صورت مجازی در پی تعطیلی مدارس اظهار داشت: در حادثه همه‌گیری ویروس کرونا، جایگاه اجتماعی و علمی معلمان بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه معلمان عزیز با تعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد، با استفاده از هر امکاناتی که داشتند تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: با توجه به این کمبودها معلمی که باید ۶ یا ۸ ساعت در مدرسه تدریس می‌کرد در ایام کرونا به صورت تمام وقت و از صبح تا شب به ارائه آموزش مجازی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین معلمانی هستند که در سخت‌ترین شرایط در نقاط کور اینترنتی در بحران کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری آموزش را ادامه می‌دهند و از هیچ کمکی برای تدریس به دانش آموزان دریغ نمی‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) اشاره کرد و بیان داشت: این شبکه صرفاً برای بحران کرونا طراحی نشده بلکه بستری است برای ارائه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی که حتی در زمان بازگشایی مدارس هم به عنوان ابزاری برای امور آموزشی استفاده خواهد شد.

امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی، مهمترین اولویت، سلامت دانش‌آموزان است و بر همین اساس تنها آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا خواهد شد.

وی افزود: دانش‌آموزان مقاطع پایه‌های نهم و دوازدهم، برای امتحانات حضوری اجازه مهمان شدن در دبیرستان‌های نزدیک محل سکونت خود را دارند.

به گفته اسماعیلی، همچنین امتحانات متقاضیان تغییر رشته، داوطلبان آزاد، بزرگسالان و از راه دور نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به افزایش ۲۵درصدی حوزه های برگزاری امتحانات حضوری برای پایه‌های نهم و دوازدهم افزود: طراحی سوالات امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و سراسری است اما پایه نهم به صورت مدرسه‌ای است.

اسماعیلی با اشاره به آغاز فعالیت مدارس به مدت یک ماه، گفت: در این مدت کادر آموزشی در مدارس حضور دارند اما حضور دانش‌آموزان اجباری و الزامی نیست و صرفا مدارس برای رفع اشکالات و پرسش‌های درسی فعالیت می‌کنند.

او بیان کرد: ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیز به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی برعهده والدین است.


امتحانات از ۸۰ درصد محتوای کتاب گرفته می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش استا فارس با اشاره به اینکه امتحانات پایه دوازدهم از هفدهم خرداد ۹۹ آغاز می شود، اظهار داشت: در امتحانات نهایی، فقط پاسخگویی به ۸۰ درصد از محتوای کتاب که تا اسفندماه ۹۸ به صورت حضوری تدریس شده، ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به سوالاتی که از ۲۰ درصد بقیه محتوای کتاب که به صورت مجازی تدریس شده، اختیاری و کمکی است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اعلام نمرات دانش آموزان در پایه‌های غیر از نهم و دوازدهم نیز بستگی به نظر معلمان دارد که با  لحاظ کردن شرایط دانش آموزان و نحوه بهره‌گیری آنها از آموزش های مجازی لحاظ می‌شود.

به گفته اسماعیلی، بازگشایی مدارس در مهرماه ۹۹ با اعلام وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا صورت می‌گیرد.

شهریه مدارس غیردولتی باید کامل پرداخت شود

وی، همچنین در باره میزان شهریه مدارس غیر دولتی هم بیان کرد: میزان شهریه مدارس غیردولتی با توجه به نوع و درجه مدرسه کاملا مشخص است و طبق قانون، اولیا هنگام ثبت نام باید با توافق مدرسه این مبلغ را پرداخت کنند، البته ممکن است به صورت قسطی هم برای پرداخت توافق کرده باشند و با توجه به اینکه در حال حاضر پیش‌ثبت‌نام انجام می‌شود اگر اولیا مایل به تحصیل فرزندانشان در این مدارس نباشند، می‌توانند وجه پرداختی خود را تحویل بگیرند.

اسماعیلی در مورد وضعیت شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جاری گفت: چون تعطیلی مدارس بعد از دی‌ماه ۹۸ بوده است، والدین باید شهریه مصوب مدارس غیر دولتی را به طور کامل  پرداخت کنند و مدرسه نیز موظف است حقوق معلمان را به‌طور کامل پرداخت کند اما هزینه برنامه‌های ورزشی و اردویی که جدای از شهریه ثبت نام مدارس غیر دولتی است، باید به خانواده‌ها بازگردانده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در باره هزینه سرویس مدارس اظهار داشت: تار روز دوم اسفند ۹۸ سرویس‌ها ۶۵ درصد کارشان را انجام داده‌اند و ۳۵ درصد باقی مانده است که این مساله در کارگروه ماده ۱۸ با حضور نماینده اولیای دانش آموزان مطرح و بر اساس آن مقرر شده است، قسط سوم پرداخت نشود البته با توجه به اینکه در شرایط فعلی باید به یکدیگر یاری برسانیم، نمایندگان اولیای دانش‌آموزان پذیرفتند نیمی از این ۳۵درصد انجام نشده را پرداخت کنند و مابقی مبالغ پرداختی نیز به خانواده‌ها مسترد شود.در پی شیوع کرونا، مدارس از دوم اسفندماه ۹۸ تعطیل شد و آموزش‌ها به صورت مجازی ادامه یافت.

مدارس به دلیل شیوع کرونا از دوم اسفند ۹۸ تعطیل شد اما آموزش‌ها به صورت مجازی ادامه یافت. 

برچسب‌ها ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم کل آموزش و پرورش فارس مدیر کل آموزش و پرورش شهریه مدارس غیر صورت حضوری صورت مجازی دانش آموزان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان