Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@00:29:52 GMT

مرد شماره یک نسل‌کشی رواندا دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۰۰۷۵

مرد شماره یک نسل‌کشی رواندا دستگیر شد

فرانسه از دستگیری «فِلیسیَن کابوگا» (Félicien Kabuga) مرد شماره یک تحت تعقیب در آفریقا که متهم به نسل‌کشی قوم «توتسی» در رواندا خبر داد.

به گزارش فرانس ۲۴، دادستانی عمومی پاریس روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این تاجر ۸۴ ساله رواندایی که ۲۵ سال تحت پیگرد دیوان بین المللی دادگستری بود، صبح امروز - شنبه - در منطقه «او دو سِن» - Hauts-de-Seine در ساختمان محل زندگی‌اش دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دادستانی عمومی پاریس، او که در آپارتمانی در شهر «انیِر-سور-سِن» - Asnières-sur-Seine در شمال فرانسه زندگی می‌کرد به لطف همکاری یک مکانیک و همدستی فرزندان او دستگیر شده است.

به نوشته فرانس ۲۴، دادستانی عمومی پاریس اعلام کرد که پس از طی مراحل قانونی در دادگاه تجدیدنظر، کابوگا به دادگاه‌های بین المللی جنایی در لاهه تحویل خواهد شد تا به جرایم علیه بشریت محکوم شود.

کابوگا که یک تاجر ثروتمند است، در سال ۱۹۹۴میلادی با کمک‌های مالی به نیروهای نظامی بومی «هوتو» - Hutu باعث رقم خوردن یک نسل کشی باورنکردنی و وحشتناک شد.

او که در آن زمان صاحب یک ایستگاه رادیویی بود در برنامه‌هایش از افراطیون هوتو حمایت می‌کرد و باعث برانگیختن خشم هوتوها و حمله آنها به جمعیت توتسی رواندا شد.

کابوگا برای نیروهای نظامی بومی، اسلحه، یونیفورم و وسیله حمل و نقل فراهم کرد تا هوتوها با قتل عام توتسی‌های رواندا هر چه بیشتر به اهداف خود برسند. برای دستگیری این قاتل آفریقایی ۵ میلیون دلار جایزه نقدی تعیین شده بود.

دادگاه بین المللی جنایی رواندا اعلام کرده که کابوگا متهم به نسل کشی و قتل عام ۸۰۰ هزار رواندایی در مدت یکصد روز، در سال ۱۹۹۴ است./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتری جدی برای پیراهن خاص پرسپولیس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس یک خرید زمستانی بسیار جذاب داشت. اوستون ارونوف پدیده ازبکستانی از روزی که کارت بازی‌اش صادر شد به بخش جدایی ناپذیر ترکیب پرسپولیس بدل شده و حریفان این تیم را حسابی به دردسر انداخته است.

ارونوف که با شماره ۷۰ سرخ‌ها در مسابقات حاضر می‌شود، علاقه زیادی به شماره ۱۰ دارد و در تمرینات همواره لباسی را بر تن دارد که در سال‌های گذشته و تا همین نیم فصل اول در اختیار میلاد سرلک بود.

باتوجه به قوانین سازمان لیگ دو بازیکن در یک فصل نمی‌توانند یک شماره را برتن کنند و به همین خاطر ارونوف برای پوشیدن لباس جذاب شماره ۱۰ باید تا فصل آینده صبر کند.

اوستون ارونوف که در بازی با سپاهان تحت مراقب ویژه بازیکنان حریف بود، امیدوار است در هفته آینده فضایی برای درخشش خود در زمین پیدا کند.

دیگر خبرها

  • شاهکار رئیس؛ جام شماره 61 فلورنتینو پرز با رئال مادرید
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • مشتری جدی برای پیراهن خاص پرسپولیس (عکس)
  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند