Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:23:02 GMT

اولویت گازسوز شدن رایگان با کدام خودروهاست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۰۱۶۷

اولویت گازسوز شدن رایگان با کدام خودروهاست؟

در حالی که ثبت نام رسمی برای تبدیل رایگان خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز برای تاکسی ها و وانت بارها آغاز شده، این سوال مطرح است که چه کسانی در اولویت قرار گرفته و زودتر نوبت مراجعه به کارگاه های مجاز به آنها داده می شود.

به گزارش مشرق، حدود 1.5 میلیون دستگاه تاکسی و وانت بار بنزین سوز در کشور شناسایی شده اند که مالکان آنها، پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، با هدف کاهش هزینه های سوخت، به دنبال راهکاری برای تبدیل خودروهای خود از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز هستند؛ این مسئله را می توان از تعداد مراجعات و ثبت نام های انجام شده پس از آبان ماه 98 (آغاز سهمیه بندی بنزین) متوجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام مجدد متقاضیان گازسوز کردن خودروها

چهارشنبه هفته گذشته بود که با رونمایی رسمی از سامانه gcr.niopdc.ir ، ثبت نام تاکسی ها و وانتش بارها برای تبدیل رایگان خودرو به دوگانه سوز آغاز شد و مالکان این خودروها می توانند با مراجعه به سامانه مذکور، با ارائه اطلاعات شخصی و اطلاعات مالکیتی وسیله نقلیه، نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا بتوانند در یکی از کارگاه‌های مجازی که در سامانه موجود است، نوبت گیری کرده و در تاریخ مشخص شده، برای تبدیل رایگان خودروی خود مراجعه کنند.

در این بین، اولویت بندی، تنها بر اساس زمان ثبت نام است و هیچ شاخصه دیگری برای اولویت دادن به خودروها وجود ندارد.

در فاز نخست، دارندگان تاکسی ها و وانت بارهای بنزین سوز می توانند با مراجعه به این سامانه، نسبت به ثبت نام تبدیل به خودروی دوگانه سوز اقدام کنند و با وجود آنکه برای هر خودرو حدود 5 میلیون تومان هزینه تبدیل وجود دارد، این هزینه از مالکان خودرو دریافت نشده و این ثبت نام و تبدیل از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز، کاملا رایگان خواهد بود.

قرار است در فاز بعدی، دارندگان خودروهای شخصی مسافربر اعم از تاکسی های اینترنتی و فعالان ناوگان عمومی خودروهای شخصی بین شهری، بتوانند به صورت رایگان نسبت به ثبت نام و تبدیل به خودروی دوگانه سوز اقدام کنند که البته فعلا در فاز نخست امکان ثبت نام این افراد وجود ندارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس خودروهای گاز سوز خودرو دوگانه سوز برای تبدیل بنزین سوز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری مهاباد گفت: کرایه تاکسی‌های گردشی، خطی و ون به طور میانگین با افزایش ۵٠ درصدی به هفت هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی شهرداری مهاباد، سید نصیرمحمودی در جلسه ستاد تنظیم بازار مهاباد اظهار کرد: کرایه تاکسی‌های گردشی، خطی و ون به طور میانگین با افزایش ۵٠ درصدی به هفت هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: نرخ تاکسی‌های تلفنی مسیرهای داخل شهر نیز از ١٢ هزار و ۵٠٠ تومان به ١٨ هزار تومان افزایش یافت.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری مهاباد گفت: در خصوص مسیرهای تاکسی تلفنی استثناهایی هم وجود دارد که بنا بر مصوبات حمل و نقل عمومی از مجتمع روناس دو و آپارتمان‌های صنعت و معدن به سمت خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا، پشت تپ و سیدآباد و بر عکس کرایه‌ها به ٢٣ هزار تومان افزایش یافته است.

محمودی بیان کرد: همچنین از مسیر خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا به مقصدهای پشت تپ، فجر، سیدآباد و برعکس و سایر مسیرها برابر بند الف (یعنی مسیرهای داخل شهری) همچنین از شهرک فجر، سیدآباد به مقصد پشت تپ و برعکس نیز کرایه تاکسی با نرخ ٢٣ هزار تومان مصوب شده است.

وی اظهار کرد: کرایه تاکسی مرکز ١٣٣ نیز به ٢٣ هزار تومان رسیده است و همچنین کرایه تاکسی به کلیه تالارهای سطح شهر ٣٠ هزار تومان خواهد بود.

محمودی در خصوص نرخ کرایه اتوبوس و مینی باس‌های داخل محدوده شهری نیز یادآور شد: کرایه این وسایل نیز به هزار تومان افزایش یافته و اتوبوس‌های خانقاه و یوسفکند پنج تومان و اتوبوس دریاس و اگریقاش هم هشت هزار تومان شده است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اضافه کرد: مرکز آنلاین ١٨٣٠ به به ازای هر دقیقه توقف ٩٠٠ تومان کرایه دریافت خواهد کرد، اما رانندگان این مرکز باید توجه داشته باشند تنها در صورت ارائه خدمات به صورت سیستمی مجاز به دریافت کرایه فوق هستند.

کد خبر 749465

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ببینید | تاکسی‌های خودران به خیابان آمدند!
  • کافی است انسان باشد!