Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی روز شنبه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت‌ماه روز ارتباطات و روابط عمومی در جمع خبرنگاران افزود: در برخی از نهادها و ادارات یک مسئول روابط عمومی علاه بر این مسئولیت باید چندین فعالیت دیگر را انجام دهد و گاها وظایف متعدد اداری به آنها واگذار می‌شود.

وی ادامه داد:  البته این مسئله در تعداد کمی از نهادهای استان اتفاق می‌افتد ولی دلیل آن عدم وجود نیروی متخصص و یا کمبود نیرو در شهرستان‌های دورتر است و حتی این اتفاق در روابط عمومی برخی از ادارات کل نیز منجر می‌شود که یک مسئول روابط عمومی چندین سمت را توامان اداره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به اینکه برخی روابط عمومی ادارات هیچ گونه ارتباطی با رسانه ندارند گفت: خوشبختانه در زمان معاونت سیاسی دکتر طالبی مصوبه ای ابلاغ شد که مدیر روابط عمومی دستگاه‌ها بعد از گزینش و تایید توسط شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مشغول به کار و منصوب می‌شوند لذا از بعد از اجرای این طرح شاهد تغییراتی در روابط عمومی‌ها بوده‌ایم و بیش از ۴۰ درصد روابط عمومی فرمانداری‌ها نیز تغییر کرده و ۲۴ مدیر روابط عمومی تاکنون با گزینش شورای روابط عمومی‌ها منصوب شده‌اند.

صالحی با اشاره به اینکه در صورتی که مدیران دستگاه‌ها این مصوبه را اجرایی نکنند مدیر روابط عمومی آن دستگاه در هیچ یک از نشست‌های روابط عمومی‌ها دعوت نشده و به عضویت پذیرفته نخواهد شد ادامه داد: خوشبختانه تاکنون بسیاری از ادارات این مصوبه را اجرایی کرده‌اند و البته انتخابات هیئت رئیسه شواری هماهنگی روابط عمومی‌های استان در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل عدم دعوت رسانه‌ها به نشست‌های شورای اطلاع رسانی استان گفت: بیش از هفت ماه پیش و در مصوبه ای ریاست شورای اطلاع رسانی استان از استاندار به معاونت سیاسی استانداری و دبیری آن نیز از مدیرکل روابط عمومی استانداری به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شد و ما در حال حاضر فقط به عنوان یک عضو در جلسه حضور داریم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد افزود: تاکید بنده بر دعوت از خبرنگاران در همه نشست‌ها بوده و استاندار یزد نیز چنین روحیه ای را به اذعان همه رسانه‌ها داشته و دارند اما تصمیم گیری در این مورد به عهده مسئولان شورای اطلاع رسانی استان است و از طریق آنها باید پیگیر چرایی عدم دعوت از خبرنگاران در نشست‌های این شورا باشیم.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به اینکه چرا در برخی نشست‌های استانداری از رسانه‌ها دعوت نمی‌شود گفت: هیچ گونه پرده پوشی از نظر ما برای خبرنگاران وجود ندارد و استاندار محترم نیز همواره بر این مسئله تاکید دارند ولی برخی از جلسات با درخواست دبیر آن نشست یا کارگروه که دستگاه‌های اجرایی هستند، مواجه شده که از خبرنگاران دعوت نشود و چرایی آن را باید از خود آن دستگاه پرسید و برای ما هم مشخص نیست که چرا نباید خبرنگاران در برخی از جلسات حضور  داشته باشند اما آنچه که در حیطه اختیارات ما  قرار داشته از همه خبرنگاران برای پوشش دعوت کرده ایم.

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد ضمن گلایه از عملکرد خانه مطبوعات یزد در زمینه عدم هماهنگی نشست با مسئولان استانداری بدون اطلاع این اداره کل گفت: متاسفانه این اقدام خانه مطبوعات استان به نقش روابط عمومی خدشه وارد کرده است و معتقدیم که اگر این خدشه وارد شود خانه مطبوعات هیچ وقت نمی‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و اگر نشستی به صورت مجازی برگزار می‌شود هرگز روند اداری آن تغییر نمی‌کند و اگر نمی‌خواهند شان روابط عمومی را حفظ کنند ما نیز اصراری بر حفظ شان آنها نداریم.

صالحی در پاسخ به سوالی در مورد عدم فعالیت برخی از روابط عمومی فرمانداری‌ها گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه آموزشی و تامین امکانات روابط عمومی فرمانداری‌ها صورت گرفته و ما در ابتدای مسئولیت، روابط عمومی را داشتیم که بیش از سه ماه سایت خبری فرمانداری را به روز رسانی نکرده بود و مرتب فعالیت همه فرمانداری ها رصد شده و سفارشات لازم به آنها صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌ها گفت: همه روابط عمومی ها در بحران کرونا به بهترین نحو انجام وظیفه کردند و در راس آنها روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود که روزهای سختی را گذراند و البته ما هر نوع همکاری را با این بزرگواران داشتیم و به صورت کاملا حساب شده نسبت به اطلاع رسانی مصوبات ستاد اقدام می شد و هیچ گونه پرده پوشی به مردم  صورت نگرفت.

صالحی در پاسخ به سوالی  در مورد چرایی انتصاب دو سخنگو برای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت: خانم خامسی به عنوان سخنگوی فعالیت‌های ستاد انجام وظیفه می کرد و آقای سلمانی به عنوان سخنگوی فعالیت‌های تخصصی پزشکی و آمار بیماران انجام وظیفه می کردند که در بخشی از این بحران نیز آقایان دهقانی و شادکام اطلاع رسانی داشتند و کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا همه اقدامات انجام شده را از این طریق اطلاع رسانی می کرد.

وی ادامه داد: بخشی زیادی از اخبار فعالیت های انجام شده با همکاری خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و در ایام تعطیلات صورت گرفت و خوشبختانه باعث شد از هر گونه شایعه و پخش خبر دروغ جلوگیری شود و از همه فعالین خبرگزاری، پایگاه‌های خبری، صدا و سیما و فضای مجازی کمال تشکر را داریم.

صالحی افزود: در هفته اول فروردین ماه تعداد بستری بیماران کرونا در استان یزد بیش از ۵۰۰ نفر بود که خوشبختانه در حال حاضر به یک پنجم این تعداد رسیده است و استاندار یزد همه تصمیماتی که گرفته می شد را مردم محور انجام می‌داد و بسیاری از تبعات را به جان خرید ولی چشم های خود را بر روی سلامت مردم نبست و خوشبختانه امروز افکار عمومی استان نیز همین نگاه را دارد که تصمیمات گاها سختی که برای مقابله با بحران کرونا گرفته شد کاملا به جا و حساب شده بود و ان شاءالله شاهد محو این ویروس منحوس باشیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد گفت: از رسانه ها درخواست داریم تا خودشان با توجه به شرایط کشور بعد از کرونا نسبت به شرح وظایف خود تجدیدنظر داشته باشند چرا که امکان دعوت از رسانه‌ها مثل گذشته نخواهد بود و تشکیل جلسات ۷۰ نفره خبری دور  از ذهن است لذا با رویکرد جدید و اولویت رسانه های خبری نسبت به دعوت از رسانه‌ها اقدام خواهد شد و البته اولویت حضور در نشست با افرادی است که تولید خبر داشته و در این زمینه فعالیت کنند.

همچنین محمدسجاد کلمبو، قائم مقام روابط عمومی استانداری یزد در این نشست گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های همه روابط عمومی های عضو شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان به صورت دائم پایش و بررسی می شود لذا هر گونه عدم همکاری و یا کم کاری در این زمینه را رسانه ها می توانند به روابط عمومی استانداری اطلاع دهند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود، همچنین برگزاری جلسات آموزشی در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت .

در پایان این نشست با اهدای گل از زحمات علی صالحی، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا تقدیر و تشکر صورت گرفت.

برچسب‌ها ویروس کرونا روز ارتباطات و روابط عمومی یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روز ارتباطات و روابط عمومی یزد ویروس کرونا روز ارتباطات و روابط عمومی یزد مدیرکل روابط عمومی استانداری روابط عمومی استانداری یزد روابط عمومی ها فرمانداری ها اطلاع رسانی رسانه ها دستگاه ها نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها

طرفداری| مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:

پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاههای ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:

بدیهی است با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • تداوم جنجال‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ احضار ۲ نفر به کمیته انضباطی
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است