Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- انگلیس از کشور‌های بحران زده اروپا در مواجهه با شیوع کرونا تاکنون تنها ۵۷ زندانی را در راستای مقابله با این بیماری در زندان‌های پر ازدحام خود آزاد کرده است. تاریخ انتشار: 16:55 - 27 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۲۹۷ خبرگزاری میزان – وزارت دادگستری انگلیس در پی شیوع بیماری «کرونا» در این کشور و انتقادات از ازدحام در زندان‌های انگلیس و احتمال تبدیل این مراکز به کانون‌های شیوع کرونا اقدام به خرید ۲ هزار پابند الکترونیکی کرد؛ اما تاکنون تنها ۵۷ زندانی آزاد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گاردین، در حالی که وزارت دادگستری انگلیس در ۴ آوریل (۱۶ فروردین) و در میانه شیوع کرونا وعده آزادی ۴ هزار زندانی انگلیسی را داده و اقدام به خرید ۲ هزار پابند الکترونیک کرده بود، تا ۱۲ ماه مه (۲۳ اردیبهشت) ۵۷ زندانی را آزاد کرده و اکنون این پابند‌ها بدون استفاده باقی مانده‎اند.  بیشتر بخوانید:  زندان‌های پر ازدحام انگلیس در دوران کرونا انتقاد‌ها به دولت «بوریس جانسون»، به دلیل الزام وزارت دادگستری برای خرید این پابند‌ها افزایش یافته است.
کاهش آمار زندانیان در انگلیس در هفته‌های گذشته نیز به خاطر اجرای دستور آزادی موقت نیست بلکه به دلیل تعلیق زمان برگزاری دادگاه‌هاست.   کارشناسان در مورد افزایش میزان خودکشی در زندان‌های انگلیس به دلیل تعلیق ملاقات‌های خانوادگی، توقف خدمات زندان‌ها و البته حبس در کانتینر‌های حمل بار هشدار داده‎اند.   منتقدان بر این باور هستند که زندان‌های انگلیس که توسط محافظه کاران پُر نگه داشته شده‎اند، مملو از افراد فقیر، بی خانمان، بیماران روانی، معتادان، اقلیت‌های قومی هستند.
از سوی دیگر یک دیده بان حقوق بشر اروپایی ضمن ناامن، خشن و پر ازدحام خواندن زندان‌های انگلیس، زندان‌های این کشور را به اعمال خشونت علیه زندانیان متهم کرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۱۲ ماه گذشته، خشونت بین زندانیان در انگلیس ۱۱ درصد و خشونت زندانیان علیه کارکنان ۱۵ درصد افزایش یافته است، اما بیشترین نگرانی مربوط به خشونت کارکنان علیه زندانیان است که عملی بسیار شایع محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس انگلیس کرونا زندان های انگلیس وزارت دادگستری ۵۷ زندانی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند

همزمان با روز معلم و پاسداشت مقام آنان، معلمان نیکوکار با پرداخت پنجاه میلیون تومان، زمینه آزادی یکی از همکارانشان را که با بدهی مالی در زندان به سر  می برد، فراهم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان تهران، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز، همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه، گروهی از معلمان نیکوکار در اقدامی انساندوستانه با اهدای پنجاه میلیون تومان در پرداخت بدهی یک نفر معلم که با بدهی مالی در زندان به سر می برد، سهیم شدند.

همچنین این زندانی ۵۱ ساله که جزء زندانیان جرایم غیرعمد بود، پس از راه اندازی یک شرکت دچار مشکلات مالی شده، حتی منزل مسکونی اش را هم فروخته و پس از زندانی شدن و جدایی همسرش، فرزندانش در شرایط معیشتی نامساعد به سر می بردند. 

 زندانی یاد شده با پرداخت مبلغ اهدایی از سوی معلمان و کمک های نیکوکاران دیگر استان، عصر امروز آزاد شده، نزد فرزندانش باز خواهدگشت.

خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید