Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@11:31:03 GMT

جام حذفی قطعا برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۰۴۴۴

جام حذفی قطعا برگزار خواهد شد

 سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص برگزاری فعالیت‌های ورزشی بعد از عید فطر اظهار کرد: از رئیس جمهور خبر بسیار خوبی را شنیدیم که نشان از حکم فرمایی سلامت در کشور دارد. وزارت بهداشت در زمینه کنترل ویروس کرونا بسیار موثر عمل کرد و باید از مسئولان سپاسگزار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاز دیگری منتظر بودیم ابلاغیه شروع بازی‌ها از طریق ستاد مبارزه با کرونا به ما اعلام شود. قاعدتا در صورتی که اجازه فعالیت‌های ورزشی به ما داده شود، مدت زمان  حداقل سه هفته‌ای را برای تمرینات آماده سازی تیم‌ها در نظر خواهیم گرفت. با این حال زمان دقیق برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم مشخص خواهد شد، اما ما روی تاریخ ۱۱ مرداد تمرکز کرده ایم.  

جام حذفی برگزار می‌شود

او در ادامه بیان کرد: زمان برگزاری بازی‌ها بسیار مهم است و حتی اگر یک روز زودتر مشخص شود بار سنگینی را از روی دوش باشگاه‌ها کمتر می‌کند. زمان بندی برای ما بسیار مهم است و باز هم منتظر ابلاغ تاریخ دقیق هستیم تا برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. جام حذفی قطعا برگزار می‌شود، زیرا روی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تاثیر دارد و از طرفی تعداد کمی از مسابقات این جام باقی مانده است. چه در ستاد مبارزه با کرونا و چه وزارت ورزش به ما بگویند، برنامه ریزی‌ها از سر گرفته می‌شود.

پروتکل‌های بهداشتی باید اجرا شوند

مهدی در مورد اظهار نظر پزشکان در خصوص خطرات احتمالی با برگزاری مسابقات لیگ عنوان کرد: موارد بسیاری در پروتکل‌های بهداشتی نوشته شده است و باید اجازه داد تا ابلاغیه‌ها به دست همه برسد. باشگاه‌ها به درستی دغدغه‌های خود را ابراز می‌کنند. خیلی از باشگاه‌ها در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و دغدغه هایشان را می‌پذیریم. باشگاه‌هایی که دغدغه مسابقات را دارند برخی‌ها در حال انجام تمرینات ورزشی در فضای باز هستند. مهم‌ترین عاملی که باید به آن فکر شود رعایت بهداشت فردی در سطح عمومی و فردی است. امیدوارم هر اتفاقی که قرار است رخ دهد، رسما به ما اعلام شود تا در صورت لغو هم ما تصمیماتی را اتخاذ کنیم.

باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم که بتوانیم لیگ آینده را هم آغاز کنیم

مهدی درباره اینکه اگر لیگ‌نوزدهم لغو شود و سرنوشت لیگ بیستم نیز نامشخص خواهد بود، اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم که بتوانیم لیگ آینده را هم آغاز کنیم. بحث بهداشت فردی فقط مربوط به لیگ‌های برتر، لیگ آزادگان و فوتبال ملی نمی‌شود، همه این موارد را در قالب یک پروتکل باید بررسی کینم. پروتکل‌های بهداشتی مثل نور استادیوم نیست که برای آن عدد تعیین کنیم این موارد به جان انسان‌ها بستگی دارد و تمامی این پروتکل‌ها را باید در تمامی لیگ‌های مان اجرا کنیم.

بازیکنان ملی پوش آماده نشوند، به مشکل می‌خوریم

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص ارتباط با سرمربی تیم ملی برای ازسرگیری اردو‌ها تصریح کرد قبل از شروع به ویروس کرونا جلسات بسیار خوبی را با اسکوچیچ برگزار کردیم، اما بعد از بحث ویروس اتفاقی رخ نداده است. ۵۰ درصد از بازیکنان تیم ملی را بازیکنان حاضر در لیگ برتر تشکیل می‌دهند. اگر نتوانیم این بازیکنان را در لیگ به آمادگی مورد نیاز برسانیم در برنامه‌های آتی مان به مشکل می‌خوریم. باید امیدوار باشیم که در بازی مقابل عراق و بحرین نتایج خوبی بگیریم و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهیم.

برگزار نشدن رقابت‌های لیگ تبعات بسیار بیشتری خواهد داشت

او در خصوص درخواست برخی از باشگاه‌های لیگ برتری برای تعطیلی این رقابت‌ها تصریح کرد: برخی از باشگاه‌ها نامه‌های خود را به صورت رسمی و با ارائه دلیل شان به سازمان لیگ  ارسال کرده‌اند. این موضوع باید در هیئت رئیسه سازمان لیگ بررسی شود که البته تاکنون تصمیم به برگزاری رقابت‌ها است. چرا که برگزار نشدن رقابت‌های لیگ تبعات بسیار بیشتری خواهد داشت.

 

نمی‌توانیم تضمینی برای مبتلا نشدن بازیکنان به کرونا بدهیم

مهدی، درباره تضمین‌های سازمان لیگ برای حفظ سلامتی بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها اظهار داشت: ما فقط برگزارکننده بازی‌ها هستیم و تضمین را باید سازمان‌های بهداشتی بدهند. این نهاد‌ها شامل فدراسیون پزشکی ورزشی، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و ایفمارک می‌شوند. البته تضمینی برای مبتلا نشدن به ویروس نباید وجود داشته باشد. تعارفی نداریم، اما می‌بینیم که در بسیاری از شهر‌ها بازیکنان در حال تمرین و بازی کردن هستند. پس چه بهتر که زیر نظر کادر فنی و پزشک تیم شان به فعالیت‌های ورزشی شان ادامه بدهند.

۵ تعویض در رقابت‌های لیگ برتر خواهیم داشت

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص نحوه اجرا کردن پروتکل‌های بهداشتی در طول برگزاری رقابت‌های لیگ بیان داشت: ما نهایت شرایط راحت شدن بازی‌ها را به تیم‌ها می‌دهیم. موضوع ۵ تعویض در رقابت‌های لیگ برتر انجام خواهد شد چرا که وظیفه ما پایین آوردن ریسک برای بازیکنان است. اما موضوع مبتلا نشدن، به خود بازیکن مربوط است و امیدوارم که از این موضوع به سلامت عبور کنیم چراکه هنوز خبر نگران کننده‌ای از جامعه ورزش نشنیده ایم و تا به حال تنها موارد ابتلا گزارش شده است.

اطلاع دقیقی از آینده نداریم

او در خصوص نحوه تصمیم‌گیری برای شهر‌های میزبانی در رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: اجازه بدهید فعلا موضوع تمرینات و ازسرگیری تمرینات را پیگیری کنیم، سپس شرایط شهر‌ها را بررسی کنیم. یکی از تیم‌ها در یکی از لیگ‌ها از ما پرسیده بود که من می‌خواهم تمریناتم را به تهران منتقل کنم. سوال کردند که می‌توانند بازی هایشان را هم در تهران برگزار کنند؟ من پاسخ دادم که نمی‌توانیم به شما پاسخ دقیقی بگوییم چرا که اطلاع دقیقی از شرایط در روز‌های آتی نداریم. ما نهایت همکاری را با تیم‌ها و باشگاه‌ها برقرار خواهیم کرد تا بتوانیم با آرامش لیگ را به پایان برسانیم.

شرایط برگزاری متمرکز رقابت‌های در یک شهر وجود ندارد

مهدی گفت: در تهران تنها ۴ ورزشگاه داریم و هر هفته ۸ بازی را برگزار می‌کنیم. پس برگزاری رقابت‌ها به صورت متمرکز در یک شهر عملا کار سختی می‌تواند باشد. شاید بتوانیم فکر‌های دیگری بکنیم که البته الان درباره آن نمی‌توانیم صحبت کنیم. صحبت‌هایی از طرف مسئولان ورزش جزیره کیش مبنی بر میزبانی این جزیره از رقابت‌های لیگ برتر عنوان شده بود. شاید جزیره کیش از نظر هتل و بحث اسکان شرایط ایده آلی داشته باشد، اما برگزاری مسابقات به صورت متمرکز به زمین‌های تمرین و ورزشگاه‌های بسیار زیادی نیاز دارد. به نظر من جزیره کیش بضاعت لازم برای برگزاری و میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر را ندارد. شاید جزیره‌کیش بتواند به عنوان میزبان یکی از تیم‌های لیگ برتری معرفی شود، اما هیچ تیمی چنین درخواستی را مطرح نکرده چرا که اصلاً منطقی نیست که بخواهند میزبانی خودشان را در یک شهر دیگری به عهده بگیرد. با وجود این که چنین پیشنهادی، یک لطف است، اما شرایط برگزاری متمرکز رقابت‌های در یک شهر وجود ندارد.

امیدواریم لیگ قهرمانان بین ۲ لیگ نوزدهم و  بیستم نباشد

او درباره برنامه ریزی رقابت‌های لیگ اظهار داشت: برای هر اتفاقی پلن‌های مختلف را کارشناسان سازمان لیگ طراحی کرده اند. ابتدا منتظر هستیم که ببینیم چه زمانی می‌توانیم بازی‌ها را آغاز کنیم، اما اگر رقابت‌های لیگ قهرمانان بخواهد در حد فاصل بین ۲ لیگ ما برگزار شود اتفاق خوبی نیست. امیدوارم به هیچ وجه به این مرحله نرسیم. برای شروع لیگ بیستم هم برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده ایم، اما منتظریم که AFC برنامه لیگ قهرمانان را در سال جاری و سال آینده اعلام کند

اگر به موقع لیگ نوزدهم آغاز می‌شد، اکنون فقط هفته‌های پایانی باقی مانده بود

مهدی در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای لیگ نوزدهم گفت: توقف‌های بسیار زیادی در لیگ نوزدهم داشتیم و حالا موضوع کرونا مشکلات ما را بیشتر کرده است. اگر لیگ نوزدهم طبق برنامه و طبق زمان‌بندی مناسب آغاز می‌شد، الان فقط هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم را پیش رو داشتیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ترسناک رونالدو: آماده جنگ! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، النصر امشب در در تک دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی عربستان روبروی الخلیج به میدان خواهد رفت تا تکلیف یکی از دو تیمی که به بازی فینال صعود خواهند کرد مشخص شود نمی‌دونم که نفرستاد که.

فاصله النصر با الهلال در رقابت‌های لیگ عربستان به ۱۱ امتیاز رسیده و با توجه به اینکه تنها ۵ بازی تا پایان این مسابقات باقی مانده است بعید به نظر می‌رسد که آنها شانسی برای کسب عنوان قهرمانی و بالا بردن جام در این رقابت داشته باشند.

اما رونالدو این فرصت را دارد که در رقابت‌های جام حذفی عربستان دومین جامش را با پیراهن النصر به دست آورد و به نظر می‌رسد که با تمام وجود آماده است تا نقش مهمی را برای این تیم در بازی امشب مرحله نیمه نهایی ایفا کند.

این ستاره پرتغالی با انتشار تصاویری از خودش در تمرینات النصر در صفحه رسمی اینستاگرامش هشدار مهمی به بازیکنان الخلیج داد و نوشت:« آماده!» تا به آنها نشان دهد که با تمام توانش در این بازی برای پیروزی تیمش تلاش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیام ترسناک رونالدو: آماده جنگ! (عکس)
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)
  • فینال جام حذفی در کرمان برگزار می شود
  • قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می رود
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود
  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • برگزاری فینال جام حذفی در استان کرمان با یک پیش شرط