Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - سارا محسنی؛ مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: فشار عرضه‌ها بالا بود و این امر تشدید شد. امری که به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران را نگران کرده‌است، پابرجاماندن صف فروش‌ها و جمع‌آوری نشدن آنها بود.

وی افزود: نظر من این است که در هفته جاری، شاهد برگشت تعادل در بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا بسیاری از نمادهایی که درحال حاضر در بازار وجوددارند، با پایین‌آمدن قیمت‌ها، ارزش خود را پیدا کرده و بسیاری از افراد اقدام به خرید آنها می‌کنند.

ساسانی اضافه‌کرد: شاید علل پابرجا ماندن صف خریدها، اصلاح قیمت بسیاری از نمادها است که در روزهای آینده، رخ می‌دهد. با وقوع این موضوع، راه برخی از سهم‌ها جدا می‌شود و سرمایه‌گذاران، اقدام به خرید سهم‌های ارزنده‌تر می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح‌کرد: نمادهایی که به هر دلیل و براساس جریان نقدینگی، بالارفته، ارزندگی خاصی برای رشد خود نداشته و دلایل قوی برای تداوم روند ندارند، از این موضوع مستثنا شده و اصلاح آنها ادامه‌یابد.

وی اظهارداشت: برای سرمایه‌گذاری در همه بازارها، بایستی از فاکتورهای پیش‌نیاز آن بهره‌برد. قطعا یکی از این فاکتورها، دوری‌کردن از هیجان است. بازار سرمایه نیز مانند بازارهای دیگر بوده و سرمایه‌گذاری هیجانی، موجب ضرر می‌شود.

ساسانی گفت: سرمایه‌گذارانی که درابتدای امر باهیجان و بدون شناخت وارد صف‌های خرید شده‌ و اقدام به خرید سهام کرده‌، با اصلاح سهام دچار مشکل شد‌ه‌اند. توصیه من این است که اگر افراد، نمادی را خریداری کرده‌اند که از آینده آن مطمئن هستند، منفی‌شدن های کوتاه‌مدت را درنظر نگیرند و ضررهای تحمیل‌شده را با ماندن در بازار، جبران‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت: صحبت من درخصوص نمادهایی که بدون ارزش واقعی رشد کرده‌اند، نیست. بلکه به نمادهایی اشاره می‌کنم که ارزش دارند. درحال حاضر، به دلیل روند اتفاقات  چند روز اخیر، روند منفی در بازار داشتیم. اما بایستی صبر کرده و از این شرایط استفاده‌کرد.

وی تصریح‌کرد: توصیه من استفاده از شرایط منفی بازار است. افراد با تعادل بازار در روزهای آینده، سبد خود را بهینه‌کنند، به سوی سهم‌هایی که نقدشوندگی بهتر و ارزش بیشتری دارند، حرکت‌کرده و اقدام به خرید سهم‌هایی که ظرفیت رشد دارند، کنند.

ساسانی بیان‌کرد: من به وجود حباب در کلیت بازار سرمایه، اعتقاد ندارم. شاید حباب تک‌بنگاهی دیده‌شود، اما به‌صورت کلی، حباب در بازار وجودندارد. اگر نسبتی کلی که عمومیت دارد، درنظر گرفته‌شود، به حباب بازار نمی‌توان، اذعان‌کرد. باید گفت برخی از نمادها بیش‌ازحد معمول، رشد کرده‌اند. اعتقاد دارم که بازار سرمایه می‌تواند، کماکان بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل هم وزن شاخص کل بورس تهران اقدام به خرید بازار سرمایه سهم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد