Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حمید سوری استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتشار یادداشتی خطاب به هموطنان خوزستانی و سایر مناطق گرم کشور که درگیر موج جدید کوویدـ۱۹ هستند، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر افزایش موارد بروز بیماری کوویدـ۱۹ به دلیل استفاده از کولر گازی تاکید کرد: اگرچه افزایش معنی‌دار موارد بروز بیماری ارتباطی با استفاده از کولر گازی ندارد، ولی کولر گازی باعث افزایش احتمال انتشار یا انتقال بیماری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌ چاره برای مقابله با این مشکل در ادامه این یادداشت آورده است: اگر شما در مناطق گرمسیر مانند خوزستان زندگی کرده باشید، حتما قبول می‌کنید زندگی بدون کولر (گازی) در آنجا تقریبا غیرممکن است. اولین گزارش احتمال انتقال بیماری از طریق کولر گازی از چین بود که می‌گفت مردی شصت و چند ساله بدون مواجهه موثر با افراد آلوده و به دلیل در معرض باد کولر قرار گرفتن به این بیماری مبتلا شده است.

تحقیقات انجام‌شده در مناطق گرمسیر آمریکا مانند آریزونا نشان داد احتمال انتقال بیماری از طریق خود کولر گازی تقریبا صفر است و نمونه‌های متعدد گرفته‌شده از بدنه و فیلتر کولرها همه منفی بودند. ولی کولر (گازی) به دلیل افزایش سرعت جریان هوا در محیط بسته می‌تواند احتمال انتقال ترشحات فرد مبتلا را که با عطسه و سرفه در فضا پخش می‌شود افزایش دهد.

راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق کولر گازی

درجه حرارت محیط کمتر از ۲۴ درجه سانتیگراد نشود.

بهتر است پنجره یا در اتاق کمی باز باشد تا هوا جریان داشته باشد.

از تراکم افراد در فضایی که فرد مبتلا یا محتمل در آن حضور دارد اجتناب شود. 

رعایت بهداشت فردی مانند شستن دست‌ها و کنترل سرفه و عطسه و مانند آن شدیدتر و جدی‌تر باشد.

فرد آلوده یا محتمل یا دارای سرفه و عطسه تمام وقت ماسک مناسب استفاده کند.

افراد پرخطر مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در فضاهایی که افراد علائم دارند یا مظنون هستند پرهیز کنند.

در صورت لزوم به حضور افراد غیرساکن در این اتاق‌ها حداقل زمان ممکن حضور یابند و بیش از ۱۵ دقیقه در این فضاها نمانند.

اگر فرد آلوده در منزل حضور دارد و امکان اقامت او در یک اتاق جداگانه وجود ندارد، سایر افراد حاضر در آن فضا هم ماسک استفاده کنند.

در اماکن عمومی فاصله‌گذاری با جدیت بیشتری رعایت و از تجمع و تراکم افراد در یک محل به خصوص برای مدت طولانی اجتناب شود.

در ساعات خنک شبانه‌روز اگر امکان وجود داشته باشد حتی‌المقدور از روشن کردن کولر پرهیز شود.

با فاصله زمانی مناسب کولر برای مدتی خاموش و تهویه مناسب برای اتاق فراهم شود.

کد خبر 512056 برچسب‌ها پیشگیری كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیشگیری كروناويروس کولر گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!