Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@10:47:39 GMT

ساختمان پروانه به پارکینگ پلاسکو تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۱۴۰۱

ساختمان پروانه به پارکینگ پلاسکو تبدیل می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین، فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به بیان آخرین تصمیمات این شورا در خصوص ساختمان پلاسکو پرداخت و گفت: بنابر آخرین مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، میزان تراکم این ساختمان باید بر اساس حقوق مکتسبه افراد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مطابق آخرین گزارش بنیاد مستضعفان به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده در ساختمان پلاسکو، دو مساله تامین پارکینگ و اخذ پروانه ساختمانی بر سر راه بازسازی این ساختمان قرار داشت.

صادق مالواجرد بیان کرد: با توجه به اینکه هر اقدام اجرایی حتما باید فرآیند قانونی اخذ پروانه ساختمانی را طی کند، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد، بنیاد مستضعفان هر چه سریع‌تر این اقدام قانونی را انجام دهد و پروانه ساختمانی پلاسکو را اخذ کند.

او همچنین در خصوص تامین پارکینگ مورد نیاز ساختمان پلاسکو گفت: با بررسی‌های انجام‌شده، تامین پارکینگ در خود ساختمان پلاسکو امکان‌پذیر نبود و زیربنای در نظرگرفته شده، تنها پاسخگوی حقوق مکتسبه و یادمان شهدای آتش‌نشان است؛ بنابراین فراهم‌کردن پارکینگ در خود ساختمان امکان‌پذیر نبود. همچنین ساخت پارکینگ در اراضی خالی مجاور ساختمان پلاسکو به دلیل ملاحظات تاریخی و ثبت این اراضی در وزارت میراث فرهنگی میسر نبود.

 دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: بنابراین شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ساختمان موسوم به پارکینگ پروانه را که مورد تایید شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان است برای تامین بخشی از پارکینگ ساختمان پلاسکو تعیین کرد و مقرر شد بنیاد مستضعفان نسبت‌به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی این ساختمان اقدام کند.

او با اشاره به ضرورت تعیین محدودیت‌هایی برای تردد خودرها در بافت‌ مرکزی شهرها و ملاحظات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این خصوص، بیان کرد: بر اساس مصوبات شورا مقرر شده است شهرداری تهران، نسبت‌به اصلاح ضوابط و مقررات تامین پارکینگ‌ در بافت مرکزی شهر تهران و تسهیل حمل و نقل عمومی اقدام و ضوابطی را در قالب بسته‌ای ویژه در این خصوص تدوین کند.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، شهرداری تهران باید این ضوابط را پس از تایید در کمیسیون ماده پنج به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارئه کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی شهرداری تهران معماری وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی پلاسکو شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بنیاد مستضعفان ساختمان پلاسکو تامین پارکینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به وتوی آمریکا علیه پذیرش فلسطین در این سازمان بین‌المللی گفت: شورای امنیت سازمان ملل به گروگان سیاست واشنگتن در خاورمیانه تبدیل شده است.

براساس گزارش آر تی، نبنزیا در نشست مجمع عمومی که به بحث درباره وتوی آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل در سازمان ملل اختصاص داشت، افزود: ما عمیقاً از چنین اقداماتی که طرف آمریکایی انجام داده است متاسفیم. همه اقدامات آمریکا منعکس کننده این است که نیرو‌های امنیتی بین المللی در واقع طی این ۶ ماه به گروگان سیاست آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است.

در پایان آوریل گذشته، آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کرد و در نتیجه مانع پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در مورد پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل شد.

شایان ذکر است که در سپتامبر سال ۲۰۱۱، فلسطین درخواستی برای پیوستن به این سازمان به عنوان عضو کامل ارائه کرد. اما در آن زمان نتوانست حمایت شورای امنیت سازمان ملل را جلب کند.

در آن زمان نیز آمریکا اعلام کرد که قصد دارد قطعنامه را در صورت تایید سایر اعضای دائمی وتو کند. سپس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت این موضوع را برای مدتی متوقف کند و به عنوان ناظر دائمی در سازمان بین المللی باقی بماند.

فرآیند پذیرش یک کشور برای عضویت در سازمان ملل متحد با تصمیم مجمع عمومی به توصیه شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است