Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: قول داده بودیم که تعدادی تبلت برای دانش آموزانی که به دلیل نداشتن امکانات لازم امکان ارتباط با شبکه شاد را ندارند، تهیه کنیم؛ تقریبا ۲ هزار و ۳۰۰ تبلت را در حال آماده کردن هستیم تا میان این دانش آموزان توزیع کنیم و ۷۰۰ تبلت مابقی را نیز فراهم خواهیم کرد.

به گزارش قدس آنلاین؛ غلامرضا شریعتی امروز (۲۷ اردیبهشت) در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: کرونا بخش‌های مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده و چالش جهانی برای آموزش ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه قبلا آموزش از طریق اینترنت و روش‌های نوین یک آپشن و اختیاری بود اما اکنون مجبور به انجام آن هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه آموزش از راه دور جای حضوری را نمی‌گیرد اما می تواند مسائل اصلی را تحت پوشش خود قرار دهد و فعلا راهی جز آموزش مجازی نداریم که خوشبختانه در استان ما به خوبی پیش رفته است. ما قول داده بودیم که تعدادی تبلت برای دانش آموزانی که به دلیل نداشتن امکانات لازم امکان ارتباط با شبکه شاد را ندارند، تهیه کنیم. تقریبا ۲ هزار و ۳۰۰ تبلت را در حال آماده کردن هستیم تا میان این دانش آموزان توزیع کنیم و ۷۰۰ تبلت مابقی را نیز فراهم خواهیم کرد. امیدواریم هر چه سریع‌تر آماده شوند تا بتوانم میان دانش آموزان توزیع کنیم تا همه از عدالت آموزشی برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، استاندار خوزستان تصریح کرد: برای کنکور نیز منابعی تهیه شده بود که اثربخشی آن‌ها باید بررسی شود. در مقایسه‌ای که با سایر استان‌ها داشتیم، کمیته تخصصی تشکیل دادیم که با مسئولیت آموزش و پرورش و اداره کل امور اجتماعی استانداری است و به طور کامل ارزیابی و بررسی می‌کنند که نتایج آن را در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش ارائه می‌دهند تا پس از آن ما برای تامین حقوق دانش آموزان و جلوگیری از تضییع آن پیگیری‌های لازم را داشته باشم.

شریعتی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات حضوری گفت: در بحث امتحانات، پیشنهاد ما این است که امتحانات پایه نهم غیرحضوری برگزار شوند و پایه دوازدهم نیز که قرار است حضوری برگزار شود، در خود مدارس باشد تا شرایط به نحوی باشد که نگرانی و اضطراب دانش آموزان و والدین به حداقل برسد. اگر امکان آن وجود نداشت، فرمانداران موظف‌اند که همه امکانات شهرستان را برای این امر بسیج کنند و شهرداران نیز نسبت به ضدعفونی کردن مکان‌های برگزاری امتحانات پس از هر آزمون و هر روز عمل کنند تا دانش آموزان نیز بدون نگرانی در جلسه امتحان حاضر شوند.

وی در پایان گفت: مدارس کشور از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی شدند اما در استان خوزستان با توجه به شرایط موجود، فعلا یک هفته به تعویق افتاده است. با توجه به شرایط استان پس از آن نیز رصد می‌کنیم و اگر شرایط بهتر شد، مدارس را بازگشایی می‌کنیم در غیر این صورت، تعطیلی را تمدید می‌کنیم تا شرایطی پیش نیاید که دانش آموزان به خطر بیافتند. حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است و سایر موارد را می‌توانیم بعدا حل و فصل و جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار خوزستان تبلت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان گفت: ۹۵ هزار نفر از این تعداد سفیران سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: سلامت تنها در حوزه مسائل پزشکی نیست، بلکه ابعاد وسیع‌تری همچون آموزش و آگاه‌سازی کودکان و دانش‌آموزان از خودمراقبتی در حوزه جسمی، سبک زندگی سالم و مهارت‌های زندگی حیطه روانی و عاطفی دارد.

وی با اشاره به وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان، ادامه داد: ۹۵ هزار نفر از این تعداد (۲۵ درصد)، عضو طرح سفیران سلامت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: هر دانش‌آموز عضو طرح سفیران سلامت، چهار دانش‌آموز دیگر را زیر پوشش دارد که آموزش‌های در راستای بحث‌های سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و… فرا می‌گیرند و به سایر دانش‌آموزان آموزش می‌دهند تا آموزش‌ها به درون خانواده‌ها منتقل شود.

وی تصریح کرد: از این ۹۵ هزار عضو سفیران سلامت، حدود ۴ هزار نفر در جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در بخش‌های نقاشی، عکاسی، سرود و تئاتر سلامت‌محور شرکت کرده که اختتامیه استانی برگزار شده و برگزیدگان به جشنواره کشوری راه یافتند.

کد خبر 747296

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند