Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان قوچان گفت: با توجه به شرایط انتظار کمترین بیکاری را در قوچان داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی که امروز با محوریت شهرستان قوچان در سالن شهید باهنر استانداری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، علیرضا رزم‌حسینی ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان و گزارش رئیس کل دادگستری قوچان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی خوب شهرستان قوچان، ما کمترین نرخ بیکاری در این شهرستان را انتظار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی بر لزوم تسریع در روند حرکت صورت گرفته از سوی معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان تاکید کرد و گفت:‌ ما معین‌های اقتصادی متخصصی داریم که می‌توانید از آموزش‌های رایگان آن‌ها استفاده کنید.  

وی به حمایت ویژه رئیس کل دادگستری استان اشاره کرد و با بی‌سابقه خواندن آن در تمامی استان‌های کشور، تصریح کرد: نماینده برگزیده شهرستان نیز از مدافعان سرسخت طرح مثلث توسعه اقتصادی است و معین‌های اقتصادی باید به صورت مرتب جلسات خود را در سال جاری تشکیل دهند.

رزم حسینی بر اینکه تأمین مالی شهرستان را دنبال می‌کنیم، تأکید کرد و افزود: متأسفانه شیوع بیماری کرونا سرعت اقتصادی ما را کاهش داد و خسارت‌های متعددی وارد ساخت که امیدواریم از ابتدای خرداد به مرور جبران شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد:‌ فرصت‌ها خیلی سریع می‌گذرد و برای کار و تلاش و توانمندکردن در حوزه اقتصادی همیشه زمان کافی در اختیار نداریم.

مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی توصیه پیامبر است

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز در ادامه، به دعاهای ماه رمضان در حوزه اقتصاد اشاره کرد و با تاکید بر نگاه جامع دین به کل بشریت، گفت: پیامبر گرامی اسلام وظیفه برادر دینی را دو چیز می‌داند؛ مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و همکاری در جنگ و نبرد.

حجت‌الاسلام محمد حسین ایزدی که به نمایندگی از آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد در این جلسه حاضر شده بود، از تدبیرهای زیبای رزم‌حسینی در استان خراسان رضوی گفت و با اشاره به اینکه او یکی از استاندارهایی است که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت، تصریح کرد: تأیید طرح مثلث توسعه اقتصادی تأیید شخص نیست بلکه توجه به این طرح توجه به نظام اسلامی است.

باید در تصمیم‌گیری‌ها جهاد کنیم

در ادامه فرماندار قوچان ضمن تقدیر از معین‌های اقتصاد مقاومتی گفت: ۸ معین اقتصادی در شهرستان فعال هستند که تا پایان سال ۱۳۹۸، ۸۹ طرح با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان با اشتغال مستقیم ۱۵۸ نفر اجرا و ۷۰ تفاهمنامه به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ۱۷ میلیون یورو برای زمینه سازی اشتغال ۳ هزار و ۴۲۰ نفر در سطح شهرستان منعقد شده است.

هادی رجایی‌نیا به امتیاز ۸۶ قوچان و رتبه اول این شهرستان در سطح شاخص‌های اشتغال استان اشاره کرد و افزود:  تولید برق شهرستان در سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین بر تکمیل پروژه پارک گردشگری روستا شمخال تاکید کرد و گفت: برای بیمه تأمین اجتماعی قالیباف‌‌ها، احداث پست برق و پوشش شبکه آبرسانی ۵۰ روستا نیز به مساعدت و همیاری استانداری نیازمند هستیم.

در بخش دیگری از این جلسه رئیس دادگستری قوچان، طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را نشان از صاحب نظر بودن استاندار دانست و گفت: خوشبختانه شما مورد اعتماد مسؤولان اداری و قضایی استان هستید و دادگستری نیز به عنوان یکی از اضلاع این مثلث تکالیفی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری به بازدید از شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود:‌ در راستای آن چه شما بروکراسی نحس اداری خواندید، مدیران شهرستان از اختیارات محدود گله دارند و خواهان افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه هستند.

وی همچنین از سود زیاد تسهیلات بانکی انتقاد و اظهار کرد:‌ اگر قرار به رونق و جهش تولید است، باید در تصمیم‌گیری‌ها جهاد کنیم.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی علیرضا رزم حسینی فرماندار قوچان مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند