Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، گفته می‌شود به‌زودی برخی از کالاهای وارداتی از دریافت ارز نیمایی کنار گذاشته می‌شوند. اگرچه جزئیات این کالاها اعلام نشده، اما برای واردات این گروه‌های کالایی مسیر جدیدی در نظر گرفته شده است؛ "ارز اشخاص".    استفاده از ارز اشخاص برای یک دوره محدود شده بود؛ اما مجددا این مسیر برای تامین ارز واردات به‌کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب برای واردات مسیر چهارم باز می‌شود.    ارز اشخاص شامل ارزهایی است که برخی از افراد در خارج از کشور داشته و تمایل به استفاده آن در مسیر واردات دارند. این نوع ارز در یک دوره ممنوع شد اما بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی مجددا به رسمیت شناخته شده است.   با این وجود آخرین وضعیت نحوه تخصیص ارز واردات توسط بانک مرکزی بدین شرح است :   1. بر اساس تازه ترین تصمیمات ، اولویت کالایی ۲۷ به بعد در حال حاضر جزو کالاهای ممنوعه بوده و بابت این قبیل ثبت سفارشات گواهی ثبت آماری صادر نخواهد گردید .  2. اولویت کالایی ۲۳ تا ٢٦ مشمول ارز اشخاص بوده و در حال حاضر ارز نیمایی به آن قابل تخصیص نخواهد بود.   3. من بعد تا اطلاع ثانوی صرفا به اولویت های ۲۱ و ۲۲ ارز نیمایی تعلق خواهد گرفت .   4. درخصوص ثبت سفارشاتی که اولویت یک بوده و مشمول تخصیص ارز بانکی می باشند، در صورتی گواهی صادره از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا قابل بررسی و رویت می باشد که وارد کننده نسبت به مراجعه به وزارت خانه مربوطه قبلا اقدام نموده باشد و بدین نحو نام وارد کننده در لیست مربوطه درج و توسط آن مرجع به بانک مرکزی منعکس شده باشد.  

 5. بررسی و تایید گواهی ارز اشخاص از محل حساب ارزی وارد کننده از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا صرفا با انجام مکاتبه و ذکر دلایل و همچنین الصاق مستندات قابل استناد میسر خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی واردات تخصیص ارز گمرک ایران ارز نیمایی بانک مرکزی ارز اشخاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟