Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:06:52 GMT

واکنش آمریکا به تهدید پادشاه اردن علیه رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۵۹۴

واکنش آمریکا به تهدید پادشاه اردن علیه رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی نسبت به تهدید رژیم صهیونیستی به «درگیری بزرگ» توسط عبدالله دوم، پادشاه اردن واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: آمریکا روابط نزدیکی با اردن دارد و این کشور نقش ویژه‌ای را در منطقه ایفا می‌کند.

اورتاگوس افزود: ما خواستار روابط نسبتاً ضعیف امنیتی اسرائیل و اردن نیستیم بلکه می‌خواهیم روابط اقتصادی و اجتماعی آنها نیز قوی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما کاملاً درک می‌کنیم که پادشاه اردن نگرانی‌ خود را بیان کرد و به همین دلیل معتقدیم که باید به طرح صلح ترامپ بازگردیم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، تصریح کرد، مذاکرات درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری باید بخشی از مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر اساس طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.

پادشاه اردن امروز (شنبه) در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان گفت: الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت. اگر اسرائیل عملا بخش‌هایی از کرانه باختری را الحاق کند، باعث درگیری بزرگی با اردن خواهد شد.

وی درباره این که آیا معاهده صلح با اسرائیل تعلیق خواهد شد یا خیر، گفت: نمی‌خواهم تهدید کنم یا فضا را به سوی اختلاف و درگیری سوق دهم ولی همه گزینه‌ها را بررسی خواهم کرد. ما با کشورهای زیادی در اروپا و جامعه بین‌الملل اتفاق نظر داریم که نباید در خاورمیانه، قانون زور را پیاده کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا تهدید پادشاه اردن کرانه باختری پادشاه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد

همزمان با تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو، این نهاد به افرادی که تهدید به انتقام کردند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، دفتر «کریم‌ خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری امروز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت در تلاش است «هر بار که گفت‌وگو با اختیاراتش سازگار است، با همه ذینفعان تعامل سازنده داشته باشد».

به نوشته روزنامه رای‌الیوم، کریم خان افزود: با این وجود، این استقلال و بی‌طرفی وقتی تضعیف می‌شود که در صورت اتخاذ «تصمیمی» در خصوص تحقیقاتی که در حیطه اختیارات دیوان است، برخی نسبت به انجام اقدامات تلافی جویانه علیه دیوان یا کارکنان آن تهدید کنند.

او هشدار داد «چنین تهدیداتی، حتی در صورت عدم اجرا، می‌تواند حمله به اجرای عدالت باشد» که به دادگاه کیفری بین‌المللی سپرده شده است.

دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری گفت این نهاد خواستار پایان دادن «فوری» به «تلاش‌ها برای مانع‌تراشی، ایجاد اارعاب یا تأثیر غیرقانونی بر مقامات این دادگاه» است.

دفتر خان نخواست فاش کند که چه کسی این تهدیدها را انجام داده است و اینکه آیا آنها با رژیم صهیونیستی و جنگ غزه مرتبط هستند یا خیر.

مقامات صهیونیستی به روزنامه «نیویورک تایمز» گفتند پیش‌بینی می‌کنند دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت تعدادی از مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی و احتمالاً «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم را به اتهام عملیات نظامی ویران‌کننده‌ رژیم صهیونیستی در نوار غزه صادر کند.

در همین راستا، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مدعی شد احتمال طرح اتهام از سوی دیوان کیفری بین‌المللی علیه رهبران رژیم صهیونیستی در رابطه با جنگ غزه، «خطری برای دموکراسی‌ها» است و از متحدانش خواست تا با آن مخالفت کنند.

نتانیاهو هم به نوبه خود گفت که هدف از صدور حکم بازداشت رهبران صهیونیستی در صورت صدور، «تهدید رهبران و سربازان اسرائیل و به ویژه فلج کردن توانایی اسرائیل برای دفاع از خود خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد