Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:23:52 GMT

همنشینی با فقرا موجب بیداری انسان از خواب غفلت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۷۷۴

همنشینی با فقرا موجب بیداری انسان از خواب غفلت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر شنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: آیه ۹۷ سوره انبیا می‌فرماید که کافران و مشرکان در روز قیامت که وعده خداوند تحقق می‌یابد اعتراف می‌کنند که ما دو عیب بزرگ داشتیم که یکی غفلت و دیگری ظلم بود زیرا در قیامت پرده غفلت کنار می‌رود و همه مردم حقیقت را می‌فهمند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام غافلان روز قیامت با دیدن وعده خداوند می‌گویند که وای بر ما که غفلت داشتیم، افزود: غفلت بیماری بسیار خطرناکی است و تمام اعمال ما را از بین می‌برد و غفلت به معنی بی خبری و بی توجهی و سطحی نگری است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حدود ۳۵ مرتبه واژه غفلت در قرآن کریم آمده است، تصریح کرد: در قرآن آمده که نخستین نشانه غفلت این است که اعضای بدن انسان به خوبی کار نمی‌کند بنابراین از نخستین ابزار شناخت که فهم است استفاده نمی‌کنند، چشم دارند اما نمی‌بینند، گوش دارند اما نمی‌شوند که اینها مانند چارپایانند بلکه از چارپایان نیز غافل ترند.

وی بیان کرد: غفلت اگر در زندگی وارد شود حقایق را نمی‌بینیم و عمر و انرژی خود را هدر می‌دهیم و به نعمت‌ها توجه نمی‌کنیم همانگونه که اکنون در جامعه افراد زیادی در غفلت هستند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه عده‌ای از انسان‌ها مرگ را جدی نمی‌گیرند و از آن غافل هستند، افزود: آمادگی برای مرگ به معنای تعطیلی کار، فعالیت و تلاش نیست بلکه آمادگی به معنی شفاف بودن از نظر اعمال عبادی می‌باشد.

وی با بیان اینکه غفلت‌های انسان یا زودگذر و یا مستمر است، تصریح کرد: راهکارهای مختلفی برای درمان و مبارزه با این بیماری خطرناک وجود دارد که اولین راهکار بیداری و به خود آمدن می‌باشد که گاهی یک تشییع جنازه و یا عیادت مریض ما را به خود می‌آورد.

وی بیان کرد: در غفلت مستمر انسان از اول تا آخر عمر غافل است و هنگام مرگ از غفلت خارج می‌شود که کاری نمی‌توان کرد اما غفلت زودگذر زمانی است که از ثواب عبادت، نماز و روزه غافل هستیم که این قابل رفع شدن است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: محافظت بر نمازهای پنج‌گانه، تفکر و اندیشه، مطالعه تاریخ و دوام ذکر الهی از دیگر راهکارهای مبارزه با بیماری مهلک غفلت است.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید به نماز توجه داشته باشند زیرا شستشوی روح است و از غفلت انسان را دور می‌کند، گفت: انسان باید برای اینکه به خود بیاید با فقرا هم‌نشین شود و از بیمارانی که دچار امراض صعب الاعلاج هستند، عیادت کرده و همواره خود را ملزم به دریافت موعظه کند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: همنشینی با فقرا و مساکین باید یک افتخار باشد چرا که موجب بیداری انسان از خواب غفلت خواهد شد.

کد خبر 4926927

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا شب قدر ایلام زلزله کمک به نیازمندان مواسات ماه مبارك رمضان بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آلبالو درختی خزان پذیر است که بومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه است. این درخت به خانواده گلسرخیان تعلق دارد و با گیلاس شباهت زیادی دارد. آلبالو درختی کوچک است که ارتفاع آن به ۳ تا ۴ متر می رسد. برگ های آن سبز رنگ و لوزی شکل هستند و گل های آن سفید رنگ و معطر هستند. میوه آلبالو به رنگ قرمز روشن تا قرمز تیره و شبیه به گیلاس است اما از نظر اندازه کوچکتر است. طعم آلبالو ترش و تا حدودی ملس است

بیشتر بخوانید: کشک؛ یک ماده غذایی پرطرفدار با خواصی بی‌نظیر

آب آلبالو و قند خون

کنترل قند خون:

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب آلبالو می تواند به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

کاهش التهاب:

خواص ضد التهابی آب آلبالو می تواند به کاهش التهاب مزمن که عامل خطر ابتلا به دیابت است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، می تواند به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی که در افراد مبتلا به دیابت شایع تر است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو خشک می‌تواند به بهبود سلامت قلب با چندین روش کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کنند. همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ‌های خونی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی:

آب آلبالو خشک سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. ویتامین C به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها کمک کند.

کمک به خواب:

آب آلبالو خشک حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین است که هورمونی است که به تنظیم خواب کمک می‌کند. نوشیدن آب آلبالو خشک قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به خواب بروید و خوابی عمیق‌تر و آرام‌تر داشته باشید.

گفتنی است، آلبالو در بسیاری از نقاط جهان کاشته می شود و از میوه آن برای مصارف تازه خوری، تهیه مربا، شربت، ژله، لواشک و آبمیوه استفاده می شود. درخت آلبالو به نسبت به سرما مقاوم است و می تواند تا ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر را تحمل کند. این درخت به خاک حاصلخیز و زهکشی شده نیاز دارد. آلبالو به طور طبیعی گرده افشانی می شود و نیازی به کاشت درخت گرده افشان جداگانه ندارد. این درخت به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228761 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • فصل بیداری
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟