Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:48:25 GMT

نرخ جراحی سزارین در گچساران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۸۱۴

نرخ جراحی سزارین در گچساران افزایش یافت

پردیس بخشایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۶درصد از زایمان های مادران در گچساران در سال ۱۳۹۸ با جراحی سزارین انجام شده است.

وی افزایش زایمان های با ریسک و خطرپذیری را از عمده ترین دلایل افزایش جراحی سزارین در این شهرستان ذکر کرد. 

بخشایی افزود: شمار سزارین‌های بار اول در شهرستان گچساران که پیش از افتتاح بیمارستان تخصصی مادر و کودک این شهرستان در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، ۶۰ درصد بود در سال ۱۳۹۷ به ۳۴درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطر چسبندگی،خونریزی، احتمال مرگ مادر و جنین را از عوارض جراحی های سزارین ذکر کرد. 

بخشایی  بیشترین علت مرگ و میر در عمل سزارین را عفونت بعد از زایمان، خونریزی و آمبولی (لختگی خون) و احتمال بازشدن بخیه، مشکلات خونریزی و عوارض جراحی دانست.

رئیس بیمارستان تخصصی مادر و کودک گچساران ابراز داشت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون در این شهرستان موردی از مرگ ومیر مادران باردار گزارش نشده است.

وی بدون اشاره به آمار تاکید کرد: نرخ مرگ و میر نوزادان نیز در گچساران مطابق استاندارد جهانی است.

بخشایی با اشاره به ساخت بخش زایشگاه و راه اندازی بخش ال دی آر (LDR) در این بیمارستان بیان کرد: در این بخش اتاق های خصوصی برای زایمان طبیعی به همراه اتاق‌های جانبی برای پزشک و ماما ایجاد شده است.

پردیس بخشایی با اشاره به اینکه مدت کوتاهی است که مرکز ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) شهر دوگنبدان فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: تولد نوزادان پنج قلو در این بیمارستان که بهار امسال انجام شد نشان دهنده توان متخصصان این مرکز درمانی است.
وی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) با تعرفه دولتی و تجهیزات پیشرفته خدمات ویژه‌ای به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.
مرکز ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س)  از اواخر سال ۱۳۹۷ به همت متخصصان بومی شهرستان در حوزه درمان ناباروری آغاز به کار کرده و زیرساخت‌ها و خدمات این مرکز بر اساس استانداردهای جهانی و کشوری برای زوج‌های نابارور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت مرکز آی وی اف بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران به عنوان دستاوردی دیگر از طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان است گفت: آی یو ای، آی وی اف، رحم اجاره ای، اهدای تخمک، لاپاراسکوپی و میکرواینجکشن از جمله عمل های جراحی ناباروری است که در این کلینیک به مراجعان ارائه می شود.
بخشایی افزود: این مرکز با دارا بودن آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، سونوگرافی فوق تخصصی، بیوفیریزینگ، اتاق عمل و واحد مراقبت های پس از عمل جراحی، تنها مرکز دولتی IVF در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ارایه خدمات به زوجین نابارور با تعرفه های درمانی دولتی است.
بیمارستان مادر و کودک شهر دوگنبدان به نام حضرت بی بی حکیمه (س)نخستین مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری کهگیلویه و بویراحمد است.
این مرکز با زیربنای ۳۰۰ مترمربع در طبقه اول مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان ایجاد شده و ارائه دهنده خدمات کامل ناباروری به زوج های کهگیلویه و دیگر استان های همجوار است.
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد گچساران ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد گچساران ناباروری کهگیلویه وبویراحمد گچساران ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله