Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای برخورد قانونی با متخلفان عرصه های منابع طبیعی ، بیش از 1200 متر مربع از اراضی ملی تصرفی در شهرستان بیضا رفع تصرف و به بیت المال بازگشت .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیضا با اعلام این خبر گفت: در روزهای اخیر با هماهنگی صورت گرفته با مسئولین محترم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی در منطقه قوام آباد بیضا، دو قطعه زمین به متراژ های 686 و 635 متر مربع که توسط افراد سودجو تصرف و با کاشت درخت زیتون به باغ تبدیل شده بود رفع تصرف و درختان غیر مجاز کاشته شده نیز قلع و قمع گردید و متخلفین نیز جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید قاسم سادات یاراحمدی ضمن هشدار جدی به سودجویان عرصه های منابع طبیعی گفت : اگرچه اداره منابع طبیعی شهرستان بیضا تازه تاسیس است و کمبودهای فراوانی در بخش نیرو و امکانات وجود دارد ، اما نیروهای حفاظت منابع طبیعی بیضا با تمام توان در مقابله با مخربین و سودجویان ایستاده و بطور شبانه روزی از این میراث ارزشمند محافظت می کنند .

وی همچنین به پتانسیل اکولوژیکی بالای برخی مناطق شهرستان جهت کاشت و تکثیر گیاه جاشیر و یا سایر گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود:  مرتعداران می توانند با تهیه طرح مرتعداری و یا بازنگری طرح های مرتعداری موجود و طی مراحل قانونی و رعایت دستورالعمل های مصوب، زمینه لازم جهت تولید این گونه گیاهان سازگار منطقه را فراهم آورده و علاوه بر تقویت پوشش گیاهی و حفظ مراتع ، از منافع آن نیز به شکل قانونی بهره مند شوند

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری بیضا در پایان خاطرنشان کرد اراضی منابع طبیعی وسعت بالایی دارد و حفاظت از این عرصه ها از توان یک اداره و یک ارگان به تنهایی ساخته نیست لذا از همه طبیعت دوستان و دلسوزان منابع طبیعی و محیط زیست تقاضا داریم یاری رسان ما بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط سودجویان و یا مشاهده قطع درختان ، حمل ذغال و یا آتس شوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی ، مراتب را از طریق تماس با تلفن 1504 یگان امداد جنگل و مرتع اعلام فرمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منابع طبیعی بیضا اراضی ملی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است