Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@12:08:54 GMT

کرونا در زنجیره تأمین مواد غذایی آمریکا اختلال ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۹۷۴

کرونا در زنجیره تأمین مواد غذایی آمریکا اختلال ایجاد کرد

وقتی مردم در قرنطینه هستند قیمت پوشاک، هتل ها، خودروها، بیمه ماشین و بلیط هواپیما کاهش یافته، اما برچسب قیمت ها در خواربار فروشی های آمریکا به طرز بی سابقه ای در حال افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ خبرگزاری آمریکایی CNN با زیر سؤال بردن تیترهایی مانند؛ "سقوط نگران کننده قیمت ها" یا "کاهش قیمت محصولات" گفت هر بار که به فروشگاه های مواد غذایی می رویم، قیمت ها بالاتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 چیز درست است:

- وقتی مردم در قرنطینه هستند قیمت پوشاک، هتل ها، خودروها، بیمه ماشین و بلیط هواپیما کاهش می یابد. هر کسی می داند که قیمت گاز ارزان تر است.

- اما برچسب قیمت ها در خواربار فروشی های آمریکا در حال افزایش است. در مجموع، قیمت مواد غذایی در ماه آوریل 2.6 درصد افزایش یافت. این افزایش قیمت از ماهی به ماه دیگر از سال 1974 تاکنون بی سابقه بوده است.

قیمت ها در سوپرمارکت به شدت افزایش می یابد، زیرا کروناویروس زنجیره تأمین غذایی را مختل کرده است. وقتی رستوران ها تعطیل شدند، آمریکایی ها در خانه غذا تهیه کردند و تقاضا برای مواد غذایی زیاد شد. اما تولیدکنندگان مواد غذایی و کشاورزان قادر به تغییر سریع نحوه ارسال مواد غذایی به فروشگاه ها را ندارند. زنجیره تأمین، یک جانورِ بسیار پیچیده است.

مشتریان وحشت زده مقادیر زیادی از مواد غذایی که نیاز ندارند را خریداری می کنند. بعضی از خواربار فروشی ها به منظور جلوگیری از خالی شدن انبار برای خریدها محدودیت اعمال می کنند. برخی دیگر به منظور جیره بندی برخی کالاها قیمت ها را افزایش می دهند و برخی به خاطر مواجهه با هزینه های بیشتر از سوی تأمین کنندگان خود، قیمت ها را برای مصرف کنندگان افزایش می دهند.

بنابراین، هرچه تقاضا زیاد می شود، قیمت ها نیز افزایش می یابد. گریزی از آن نیست.

در ادامه به بررسی هزینه ها در وعده های غذایی می پردازیم:

صبحانه

آیا به تهیه اُملت قبل از شروع روز کاری فکر می کنید؟ این برای شما هزینه دارد. قیمت تخم مرغ در ماه گذشته 16.1 درصد افزایش داشته است.

تغییر اُملت به غلات صبحانه (cereal) نیز بی فایده است، زیرا قیمت آنها 1.5 درصد افزایش یافته است. قیمت شیر، نان و نوشیدنی نیز به ترتیب 1.5، 3.7 و 3.8 درصد افزایش داشته است.

طی ماه گذشته، دونات 5 درصد، کلوچه ها 4.7 درصد، قهوه بو داده 1.2 درصد و قهوه فوری 2.5 درصد گران تر شده اند.

ناهار

ممکن است بخواهید کمی سوپ برای ناهار بخورید. هزینه این غذا برای شما 2.6 درصد بیشتر شده است.

قیمت نوشیدنی های گازدار 4.5 درصد افزایش یافته است. کوکی ها در ماه آوریل 5.1 درصد گران تر از ماه مارس شده اند.

خب، بیایید سالم زندگی کنید و غذا بخورید. با میوه چطور هستید؟ با رشد 1.5 درصدی قیمت میوه ها، سیب 4.9 درصد و پرتقال 5.6 درصد افزایش داشته اند. خانواده مرکبات 4.3 درصد گران تر شده است.

شام

قیمت گوشت 3.3 درصد افزایش یافته است. آیا می خواهید چیز دیگری را امتحان کنید؟ قیمت مرغ 5.8 درصد و ماهی 4.4 درصد افزایش داشته است. هات داگ کبابی هم 5.7 درصد گران شده است.

اگر می خواهید سالم بمانید خبرهای خوبی در راه نیست. قیمت سبزیجات 1.5 درصد و قیمت سبزیجات کنسروی 3.6 درصد افزایش یافته است.

تغذیه کودک شما هم گران تر شده و غذای کودک افزایش 2.6 درصدی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درصد افزایش یافته درصد افزایش داشته مواد غذایی درصد گران گران تر قیمت ها تر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی عباس زاده شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می رود و در همه عرصه های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره های مهم در استان مازندران به شمار می رود که قابلیت توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می کند، بیان کرد: مازندران از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می شود.

عباس زاده با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان های همجوار مشارکت دارد، عنوان کرد: در سالجاری با برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال های آینده با حمایت های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

کد خبر 6092500

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟