Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:35:21 GMT

ادعای سفیر آمریکا: آماده کمک به عراق هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۳۰۰۶

ادعای سفیر آمریکا: آماده کمک به عراق هستیم

دفتر رئیس پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که الحلبوسی امروز با سفیر آمریکا درباره چندین موضوع مختلف از جمله راه های توسعه روابط اقتصادی و امنیتی در عراق گفت و گو کرده است.

در این دیدار که در دفتر رئیس پارلمان عراق برگزار شد، الحلبوسی و تولر، سفیر آمریکا به بحث در باره روابط دو جانبه و راه های حمایت از دولت جدید عراق در زمینه اقتصاد، بودجه و ثبات وضعیت امنیتی، همچنین در مورد تلاش نیروهای سیاسی برای تکمیل کابینه وزیران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بیانیه، تولر بر تمایل آمریکا برای تقویت روابط بین دو کشور و ارائه پشتیبانی لازم از عراق تاکید کرد.

ادعای حمایت سفیر آمریکا در حالی است که حدود پنج هزار نظامی این کشور به عنوان نیروهای اشغالگر همچنان در عراق حضور دارند.

با وجود تصویب قانون اخراج اشغالگران از عراق در اوایل ژانویه سال جاری میلادی در پارلمان و خواست مردم و گروه های سیاسی، نیروهای آمریکایی بی توجه به این مهم روند اشغالگری خود ادامه می دهند.

از سوی دیگر، قرار است، ژوئن (خرداد و تیر) آینده گفت و گوهای راهبردی میان مقام های آمریکایی و عراقی در بغداد انجام شود.

برچسب‌ها واشنگتن ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی پارلمان عراق الحلبوسی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی پارلمان عراق الحلبوسی بغداد واشنگتن ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی پارلمان عراق الحلبوسی بغداد سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم