Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@11:36:57 GMT

ضوابط بهداشتی حضور در نماز عید فطر تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۳۳۹۸

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا و عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت امشب ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی جزئیات کاهش محدودیت‌های کرونا و آخرین اخبار از شیوع و درمان این ویروس پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به همکاری و همیاری بسیار خوبی که مردم در مراسم لیالی القدر داشتند گفت: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند به طوری که این دستورالعمل‌ها به مساجد ابلاغ شده است و لذا این موضوع تصمیم گیری را برای مراسم عید فطر راحت کرده است.

او با اشاره به اینکه قرار است مراسم عید فطر در مساجد، امامزاده‌ها و یا اماکنی که فضای باز دارند برگزار شود، بیان کرد: نمازگزاران باید مهر، سجاده و کتاب دعای شخصی خود را به همراه داشته باشند به طوری که باید فاصله یک متری خود را با اطرافیانشان رعایت کنند و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه هر ساله نماز‌ها به صورت تجمعی در مصلی‌ها برگزار می‌شد افزود: امسال نماز در مساجد به صورت توزیع جمعیت برگزار خواهد شد، بنابراین امسال در مصلا‌ها نماز عید فطر برگزار نمی‌شود.

نماز عید به چند مسجد محدود نیست

او با اشاره به اینکه ما برگزاری مراسم نماز عید فطر را محدود به چند مسجد نکردیم لذا به صورت سراسری در همه شهر‌ها و کوچه‌ها مساجد وجود دارد ادامه داد: نمازگزاران می‌توانند در این مساجد نماز خود را بخوانند لذا تصمیم گرفته شد تا در شهر‌های کم خطر یا سفید نماز‌های جماعت برگزار شود.

قاسمی تصریح کرد: امروز بر اساس آمار تعداد شهر‌های سفید از ۱۸۳ شهر به ۲۱۸ شهر رسیده است، در همه مساجد نماز عید فطر برگزار می‌شود، اما اولویت با قسمت‌های فضای باز مساجد است، از مردم خواهش می‌کنیم تا همچنان به رعایت نکات بهداشتی بپردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس عیدفطر نماز عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دبیر ستاد اقامه نماز استان گفت: دوره تخصصی نماز ویژه دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت الاسلام کریمی هدف از برگزاری این دوره را بیان شیوه‌های دعوت به نماز در دستگاه‌های اجرایی و آموزش ابتدایی معارف نماز در دستگاه‌های اجرایی دانست.
وی گفت: امسال این دوره یک روزه با همکاری اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور