Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعزام نیروهای لشکر چهارم ارتش سوریه به استان درعا برای مهار فتنه جدید باعث شده تروریست ها در مناطق شمالی فعال تر شوند و حملات را در شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب افزایش دهند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته گروهک های تروریستی چندین مرتبه توافق آتش بس را در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب نقض کردند و حملاتی را از چند محور علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناصر تروریستی درصدد بودند با عقب راندن نیروهای سوری در برخی مناطق نفوذ و پیشروی کنند اما با واکنش به موقع مواجه شدند و با دهها کشته و زخمی و متحمل شدن خسارت های سنگین در میدان نبرد ناکام ماندند و به نتیجه ای نرسیدند.

تروریست ها با وجود شکست های سنگین بار دیگر شانس خود را در شمال غرب سوریه آزمایش کردند و غروب روز جمعه (بیست وششم اردیبهشت ماه) عملیات گسترده ای را از محور «جبل اربعین» علیه نیروهای سوری ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی حملات را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در محور منطقه «حرش الباره» در جنوب استان ادلب انجام دادند اما نیروهای مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند متوجه تحرکات آنان شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات تروریست ها را در این محور دفع و خنثی کنند؛ شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

از سویی دیگر، یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه نیز همزمان از محور «معره نعمان» ، مواضع تروریست ها را در حومه منطقه «حرش الباره» به شدت هدف قرار دادند؛ حداقل ۱۰ تن از عناصر تروریستی در این حملات دقیق کشته و زخمی شدند.

منطقه راهبردی «حرش الباره» از توابع «جبل زاویه» به شمار می آید و در شمال جاده مهم «معره نعمان - عنکاوی» واقع شده است؛ این منطقه همچنین دروازه غربی شهرک «معره نعمان» محسوب می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهک های تروریستی در تلاش هستند با اشغال منطقه «حرش الباره»، شهرک «معره نعمان» را از محور غربی ناامن کنند و ارتباط نیروهای ارتش سوریه را در جاده «معره نعمان - عنکاوی» قطع و مسدود کنند.

به گزارش مشرق، اعزام چند گروه از نیروهای ارتش سوریه از مناطق شمالی به استان درعا برای مهار ناامنی های جدید به وجود آمده باعث شده تحرکات و حملات عناصر تروریستی در شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب افزایش یابد.

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی برای کاهش فشار بر همرزمان خود در استان درعا در مناطق شمالی فعال تر شده اند و بر میزان حملات علیه مواضع نیروهای سوری در استان های حماه و ادلب افزوده اند.

اعزام نیروهای لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه از مناطق شمالی به استان درعا برای پاسخ قاطع به تحرکات و دفع فتنه جدید در جنوب، عناصر مسلح، هسته های پنهان تروریست ها و حامیان خارجی آنان را به وحشت انداخته است.

محور غربی - عبری- عربی به خوبی می داند نیروهای ارتش سوریه به زودی امنیت را به طور کامل در استان درعا برقرار خواهند کرد و فرصتی برای فتنه انگیری دوباره آنان باقی نخواهند ماند و به همین دلیل در تلاش هستند درگیری ها را در مناطق شمالی شعله ور و تشدید کنند.

مناطق حضور گروه های مسلح در جنوب سوریه

به گزارش مشرق، با تامین امنیت مناطق جنوبی (استان درعا و قنیطره)، نیروهای ارتش سوریه تمام توان خود را برای پاکسازی مناطق اشغالی در استان های شمالی متمرکز می کنند و آخرین میخ را بر تابوت گروهک های تروریستی خواهند کوبید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس ارتش سوریه تروریست های تکفیری استان ادلب استان درعا اسرائیل دشت الغاب گزارش اختصاصی مشرق استان حماه سوریه تحولات سوریه نقشه میدانی سوریه تحولات میدانی سوریه تحولات منطقه گروهک های تروریستی نیروهای ارتش سوریه عناصر تروریستی جنوب استان ادلب نیروهای سوری مناطق شمالی شمال غرب استان درعا تروریست ها معره نعمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی آباد تا هریجان

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا، شاهان‌دشت، گزنک و آب اسک

تردد روان در محور فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

-محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع

ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران محدوده حکیم آباد

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- سروآباد - پاوه

۷- رباط پشت بادام - بیاضه

۸- طبس - بردسکن

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در بعضی نقاط، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و طی این روز بیشینه بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه در بعضی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنجشنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و بعضی نقاط شمال غرب کشور، بارش رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

کد خبر 750684

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص