Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکاران می‌توانند هم از نظر سطح استقامت قلبی عروقی و عضلانی و هم از نظر قدرت عضلانی، آمادگی خود را تا شروع دوباره مسابقات و رقابت‌ها حفظ کنند تا از نظر بدنی افت نکنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ورزش کردن در این روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر مردم در خانه‌های خود قرنطینه هستند، ورزش کردن می‌تواند بهترین روش برای بالا بردن روحیه بسیار مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نوع فعالیت بدنی و ورزشی که در این روزها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

لاله حاکمی، نایب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی طی گفتگو با خبرگزار برنا در این خصوص بیان کرد: برای همه حتی ورزشکارانی که حرفه‌ای هستند و اگر می‌خواهند به تمرین برگردند، با توجه به مدتی که خانه‌نشین بودند ورزش سنگین را توصیه نمی‌کنیم. این افراد هم باید از ورزش متوسط شروع کنند و بعد براساس توان بدنی‌شان با شرایط قرنطینه و مسائل بهداشتی  خاصی که دارند کم کم اول مدت ورزش و بعد شدت ورزش را افزایش دهند.

وی افزود: در مورد افراد عام اگر بخواهیم صحبت کنیم، مقداری رعایت پروتکل‌های قرنطینه‌سازی در ورزش برایمان سخت‌تر می‌شود. این که دستورالعمل‌های خیلی ویژه‌ای برای حوزه ورزش داریم که چگونه باید بهداشت رعایت شود، چون نظارت کم‌تری در این زمینه خواهد بود. این افراد کسانی هستند که در سطح جامعه هم در محل کار فعالیت و تردد می‌کنند، بنابراین ممکن است آلوده شوند. توصیه ما برای افراد عام و افرادی که حرفه‌ای نیستند این است که ورزش را حداکثر به 150 تا 200 دقیقه در هفته برسانند، نه بیشتر.

 حاکمی اظهار داشت: اما باید همه اعضا و قسمت‌های حرکتی را در بگیرد، یعنی این که هم روی آمادگی هوازی و هم عضلانی اسکلتی کار کنند. در مورد ورزشکاران  حرفه‌ای توصیه می‌شود، الان که ورزش در شرایط کنترل شده‌ای قرار دارد، اول به بدنسازی بپردازند چون مدتی بی تحرک بودند نسبت به قبلا و احتمال آسیب در ورزش بیشتر خواهد شد.

تمرین با شدت زیاد، تا چندین ساعت می‌تواند سطح سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد، برهمین اساس در این روزها ورزش باشدت متوسط بیشتر توصیه می‌شود و می‌تواند بدن افراد را سلامت‌تر نگهدارد. همچنین به ورزشکاران کمک می‌کند تا بتوانند سطح آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند.

هادی روحانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی طی گفتگو با خبرنگار برنا در این رابطه عنوان کرد: باتوجه به این که ممکن است مسابقات ورزشی دوباره آغاز شود، ورزشکاران باید خودشان را ایزوله نگهدارند. یعنی تماسشان را با افراد به حداقل ممکن برسانند تا بتوانند تمرینات خود را داشته باشند. پیشنهاد من برای ورزشکارانی که مسابقاتی پیش رو دارند یا می‌خواهند سطح آمادگی خود را برای فصل آینده حفظ کنند، اگر نیازمند آمادگی قلبی عروقی هستند، در فضای آزاد تمرینات دو استقامت به صورت انفرادی داشته باشند.

وی ادامه داد: اما تمرینات با شدت بالا ممکن است مقاومت بدن افراد را به صورت خاص و محدود تضعیف شود، در این دوره توصیه شده که بیشتر به نکات بهداشتی توجه داشته باشند و تا مدتی خود را کاملا ایزوله کنند.

روحانی گفت: ورزشکاران که نیازمند تمرینات قدرتی و مقاومتی هستند، این افراد هم می‌توانند با یک سری تمرینات بدنسازی با کش که انواع مختلفی دارد، در منزل تمرینات قدرتی نیز داشته باشند.

*سخن آخر

ورزشکاران می‌توانند بر این اساس هم از نظر سطح استقامت قلبی عروقی و عضلانی و هم از نظر قدرت عضلانی، آمادگی خود را تا شروع دوباره مسابقات و رقابت‌ها حفظ کنند تا از نظر بدنی افت نکنند. اما علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، رعایت اصول تمرینی باتوجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا بسیار مهم و حائز اهمیت است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا داشته باشند هم از نظر حفظ کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: تاکنون سهمیه فاطمه امینی و فرزانه فصیحی برای المپیک پاریس قطعی شده و امیدوار به افزایش تعداد سهمیه‌های ورزش اصفهان برای این رویداد بزرگ هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین و تنها خبرگزاری شهر و شهروندی ایران میزبان جواد محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان بود؛ محمدی در ابتدا با محسن آنالویی، مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا دیدار و گفت‌وگو کرد و در ادامه نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان به جمع خبرنگاران ایمنا آمد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

حمایت از ورزشکاران اصفهانی برای حضور موفق‌تر در آوردگاه‌های مختلف از جمله المپیک، وضعیت تخصیص اعتبار به هیئت‌های ورزشی، آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی خوراسگان، تسهیلگری اداره کل ورزش و جوانان استان برای حمایت از باشگاه‌های بزرگ استان، آخرین وضعیت ساماندهی هیئت‌های ورزشی استان اصفهان محورهای اصلی این گفت‌وگو بود.

گلنار حسینی، سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در حاشیه این دیدار از همراهی خوب خبرگزاری ایمنا با اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و پوشش اخبار ورزش استان و کشور تشکر و قدردانی کرد.

مشروح این گفتگو روزهای آینده در خبرگزاری شهر و شهروندی ایمنا منتشر خواهد شد.

کد خبر 748070

دیگر خبرها

  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان