Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:17:17 GMT

۲۴۱ واحد خون در لیالی قدر اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۳۳۳

۲۴۱ واحد خون در لیالی قدر اهدا شد

عاملی با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا، ۳۵ درصد کاهش یافته است گفت: ۲۴۱ واحد خون در شب های لیالی قدر اهدا شد.

«محمدرضا عاملی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: شب بیست و یکم ماه رمضان 214 نفر به مراکز اهدای خون شهرستان های بیرجند و طبس مراجعه کرده اند که از این تعداد 177 نفر موفق به اهدای خون شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، 84 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد 64 واحد خون ذخیره سازی شد، گفت: در مجموع در این دو شب معنوی، ۲۴۱ واحد خون اهدا شد.

 

عاملی گفت: در طرح نذر خون در لیالی قدر از مردم درخواست شده بود که در راستای فاصله گذاری اجتماعی، در این مراکز تجمع نکند و اهدای خون را به این شب ها موکول نکنند، لذا اهدای خون در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 تا 35 درصد کاهش داشته است.

 

وی بیان کرد: هم اکنون بیشترین نیاز خونی استان گروه خونیB  منفی وo  منفی است و از مردم خواهشمندیم در این خصوص بیماران نیازمند را حمایت کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: در طول ماه مبارک 100 درصد خون مورد نیاز بیمارستان ها تامین و در این مورد مشکلی نداشتیم ولی از آنجا که خراسان جنوبی معین سیستان و بلوچستان است، در ایام کرونایی ارسال واحد خون زیادی به این استان نداشته ایم.

 

عاملی گفت: افراد علاقمند به اهدای خون می توانند از از ساعت 7.5 صبح تا یک بعد از ظهر و بعد از افطار از ساعت 8.5 تا 12 شب و یا در طول ایام ماه مبارک برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی نذر خون انتقال خون خراسان جنوبي بیرجند اهدای خون واحد خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه مطالعات قرآنی خانه اندیشمندان علوم انسانی مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم حسین استاد ولی، احمد مسجد جامعی، عبدالهادی فقهی زاده، محمدعلی خسروی و ابراهیم کرمانی‌نژاد هستند.

همچنین در این مراسم مهدی فیض طراح و ایده پرداز و مهدی خسروی ناشر اثر حضور دارند و سخنرانی می‌کنند.

مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097524 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟