Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:45:01 GMT

ورزش های هوازی برای مغز در هر سنی مفید است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۵۵۴

ورزش های هوازی برای مغز در هر سنی مفید است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «مارک پولین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالگاری کانادا، در این باره می‌گوید: «با افزایش سن، کمی قدرت فکری و فیزیکی خود را از دست می‌دهیم. اما حتی با شروع برنامه ورزشی در سنین بالا، فواید آن برای مغز بیشمار است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ورزش هوازی موجب حرکت خون به تمام نقاط بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه ما نشان می‌دهد ورزش موجب رسیدن خون به مغز، مخصوصاً نواحی مسئول تسلط کلامی و عملکردهای اجرایی می‌شود. یافته ما بسیار برای افراد مسن در معرض ریسک ابتلاء به آلزایمر و سایر انواع زوال عقل و بیماری‌های مغزی مهم است.»

این مطالعه شامل ۲۰۶ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۶۶ سال بود. این افراد در یک دوره شش ماهه تمارین ورزشی شرکت کردند. در شروع مطالعه، از شرکت کنندگان تست‌های فکری و حافظه و همچنین سونوگرافی برای اندازه گیری جریان خون به مغز بعمل آمد.

تست‌های فیزیکی بعد از سه ماه و تست‌های فکری و فیزیکی در پایان شش ماه مجدداً انجام شد.

برنامه ورزشی شرکت کنندگان سه روز در هفته و با میانگین ۲۰ دقیقه تا ۴۰ دقیقه در روز بود.

محققان دریافتند بعد از شش ماه ورزش، شرکت کنندگان در تست‌های عملکرد اجرایی ۵.۷ درصد بهبود یافته بودند. تست‌های عملکرد اجرایی شامل انعطاف پذیری ذهنی و خوداصلاحی بود. تسلط کلامی که شامل نحوه بازیابی سریع اطلاعات بود، نیز ۲.۴ درصد بهبود یافته بود.

افزایش جریان خون به مغز هم ۲.۸ درصد افزایش یافته بود. افزایش جریان خون ناشی از ورزش با بهبود نسبی برخی ابعاد فکری که معمولاً با افزایش سن کاهش می‌یابد، مرتبط است.

کد خبر 4927027

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش مغز سالمندی حافظه ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور کووید 19 علیرضا زالی ویروس آنفلوانزا سازمان بیمه سلامت چاقی آلزایمر سازمان نظام پزشکی سازمان غذا و دارو تعرفه های پزشکی ایرج حریرچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید

جلسه بررسی عملکرد ۴ ماهه شرکت های تابعه شرکت توسعه صنایع بهشهر با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران وبشهر و مدیران شرکت های تابعه برگزار شد. - اخبار بازار -

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی، مرادی  در این جلسه با استماع گزارش عملکرد 4 ماهه اول سال مالی 1403 شرکت های تابعه در حوزه تولید، فروش و سوددهی گفت: تا پایان سال مالی گذشته، سود تلفیقی شرکت های تابعه و وابسته با رشد قابل قبول به عدد 4 هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است که شامل 3800 میلیارد تومان سود شرکت های وابسته و 900 میلیارد تومان سود شرکت های تابعه است.

 

وی با قدردانی از برگزاری به موقع مجامع شرکت های تابعه گفت: شرکت پاکسان با برگزاری مجمع عمومی سالیانه و ثبت افزایش سرمایه تا قبل از اتمام سال 1402 موفق به صرفه جویی 41 میلیارد تومانی مالیاتی شد.

مدیرعامل وبشهر با اشاره به چالش پیش روی شرکت ها در سال 1403 گفت: برای ادامه روند سوددهی شرکت ها و جهش تولید روش های متفاوتی نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.

مرادی تصریح کرد: فروش با کیفیت و فروش محصولات با حاشیه سود مناسب راهکاری مناسب برای عبور از چالش نقدینگی است.

وی با بیان اینکه مدیریت هزینه و مدیریت نقدینگی اولویت شرکت ها در سال 1403 باشد افزود: استراتژی خرید اعتباری و فروش نقدی در شرایط فعلی برای افزایش گردش پول ضروری است.

مرادی ادامه داد: هزینه های غیر ضروری باید حذف شود و این نیازمند اراده قوی در مدیران عامل شرکت ها است.

مدیرعامل وبشهر ایجاد تناسب در نیروهای صف و ستاد را لازمه ادامه روند سوددهی شرکت ها ارزیابی کرد و گفت: برای حفظ نیروی انسانی موجود راه اندازی خطوط تولید جدید، اجرای طرح های توسعه ای و هدایت نیروها به سمت صف، توان شرکت ها را در حفظ نیروی انسانی موجود افزایش خواهد داد.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت سرعت برگشت پول، حاشیه سود بیشتر و حفظ سهم بازار تاکید کرد.

گفتنی است از عملکرد برخی از مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه وبشهر به دلیل مدیریت هزینه مناسب و افزایش سوددهی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • حس خوب حمایت
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • پیام تبریک مدیرعامل مس بابت قهرمانی در لیگ برتر