Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان الله شهنوازی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت مرزهای پاکستان گفت: مرز میرجاوه -مرز رسمی کشور پاکستان با ایران- حدود 2 روز است که باز شده و بازارهای مرزی نیز به تدریج درحال بازگشایی هستند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر از مرز میرجاوه فقط کالاهای اساسی و مواد غذایی اجازه خروج دارند، گفت: مشکل اصلی ما در مزر میر جاوه عدم صدور ویزا به دلیل تعطیلی کنسولگری این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مقرر شده که در هفته جاری دیگر کالاها نیز بتوانند به این کشور صادر شوند.

شهنوازی با اشاره به توقف حدود 800 دستگاه کامیون در 3 ماه گذشته در مرز میرجاوه، گفت: درحال حاضر روزانه فقط 10 کامیون و با بار مواد غذایی اجازه خروج از مرز را دارند، که این مسئله موجب ایجاد ترافیک شدید در این مرز شده است. بارهای این کامیون‌ها اغلب سرامیک، کاشی، گاز و مواد غذایی و خواربار است و تا زمان تسهیل تردد حداکثر 2 ماه زمان نیاز است.

وی گفت: محدودیت‌ها و اعمال قرنطینه‌های شدید به دلیل کرونا موجب عدم عمل به تعهدات خاص این کشور با ایران و ناهماهنگی‌هایی شده است به گونه‌ای که روزی بار را تخلیه ‍‌می‌کنند اما روز دیگر از تخلیه آن خودداری می‌کنند.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و پاکستان  افزود: از زمان بازگشایی مرز میرجاوه حدود 23 کامیون که در سال گذشته درسامانه گمرک ثبت صادراتی شده بودند توانستند به این کشور وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال 50 تن خرما به این کشور صادر شده است، گفت: با توجه به اینکه حدود 80 درصد صادرات خرما به کشور پاکستان توسط کشور ما صورت می‌گرفت، مشکلات موجود در مرزها موجب متضرر شدن تاجران ایرانی و عدم توانایی عمل به تعهدات خود به کشور پاکستان به دلیل بسته بودن مرزها شده است.

وی افزود: با توجه به صادرات 300 کامیونی مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات ما نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و پاکستان پاکستان ترافیک خرما کالاهای اساسی مرز میرجاوه مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان