Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر یوسف کاظمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اثرات مفید غربالگری هوشمند، شناسایی افراد ناقل و قرنطینه کردن آنها  به منظور قطع زنجیره انتقال، از جمله انجام تست و نمونه گیری برای سلامت بستگان درجه یک و اعضای خانواده فرد مبتلا به کرونا،  و یا تست افراد مشاغل در معرض خطر است.

وی با بیان اینکه این اقدامات  در بسیاری از استان ها به این اندازه انجام نمی شود افزود: در راستای انجام غربالگری هوشمند، پیگیر هستیم تا شمار کیت های تشخیص در استان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تنها راه موثر برای مقابله با کرونا، پیشگیری و غربال گری هوشمند است گفت: در انجام غربالگری هوشمند، به یقین شمار افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا افزایش می یابد و البته مبنای کار، مسوولان استان صداقت و شفافیت است و در زمینه افزایش شمار افراد شناسایی شده، به جهت قضاوتهای احساسی و هیجانی برخی افراد هیچ نگرانی نداریم.

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور بهداشتی و درمانی اظهار داشت: در روزهای اخیر، در بیشتر روزها، قریب به اتفاق مبتلایان شناسایی شده، بیماران سرپایی بوده است و افزایش بالایی در شمار مبتلایان بستری، نداشته ایم.

کاظمی خاطرنشان کرد: سند جامع مقابله با کرونا در استان به دستور استاندار در اوایل شروع این بیماری تدوین شد و در این زمینه در میان سایر استان ها، یکی از پیشتازان بودیم؛  در این سند، اصل و مبنای کار، به تاکید استاندار محترم شفافیت  و صداقت است.

وی درباره پیش بینی ها برای شیوع کرونا و افزایش شمار مبتلایان گفت: پیش از این هم اعلام کردیم که در پایان اردیبهشت ماه، شاهد یک پیک خواهیم بود و شمار مبتلایان افزایش می یابد، البته پیک دوم را هم در پاییز داریم که متاسفانه با همراهی آنفلونزا است.

وی با اشاره به اینکه اعلام شده خراسان شمالی در آستانه ورود به وضعیت قرمز کرونا است گفت: برای اینکه اعلام کنیم که در حال ورود به وضعیت قرمز هستیم باید مولفه ها و معیار های مختلف بررسی شود، ورود به وضعیت قرمز در صورتی حادث می شود که شمار مبتلایان بدخیم بسیار بالا باشد، شمار افراد نیازمند بستری روز به روز افزایش یابد و شمار فوتی ها هم قابل ملاحظه باشد، و تعداد مبتلایان بستری در  آی. سی. یو بالا باشد به طوری که تخت ها گنجایش نداشته باشند.

وی گفت: در این وضعیت کادر درمان خسته و بریده و نیروی انسانی در مضیغه است، اقلام بهداشتی مورد نیاز در جامعه کم و دور از دسترس است اما در خراسان شمالی، فعلا این موارد حاکم نشده است.  

کاظمی اظهار داشت: در خراسان شمالی به لحاظ کمبود تخت های بیمارستانی، جای نگرانی نیست و برای رسیدگی به مبتلایان به کرونا، تخت بیمارستانی کم نداریم، هنوز ظرفیت خالی در تخت های بخش آی. سی. یو، زیاد است.  

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور بهداشتی و درمانی درباره تاثیر از سرگیری فعالیت اصناف و بازاریان در شیوع کرونا اظهار داشت: باید در کنار سلامت مردم به فکر زندگی و اقتصاد هم باشیم و در شرایط کنون، گریزی از بازگشایی و از سرگیری فعالیت های اقتصادی نبود البته باید تمام این فعالیت ها با رعایت پروتکول های بهداشتی باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا غربالگری خراسان شمالی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری نقش توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در درمان بیماران کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا غربالگری خراسان شمالی بهداشت و سلامت ویروس کرونا غربالگری خراسان شمالی بهداشت و سلامت غربالگری هوشمند شمار مبتلایان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتاً شدید از بعدازظهر امروز مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پوشش ابرها در استان امروز افزایش می‌یابد، ادامه داد: بارش پراکنده باران در برخی ساعت‌ها محتمل است.

وی بیان کرد: دوشنبه و سه‌شنبه این هفته، موج جدید بارشی از جو استان عبور می‌کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می‌شود و برای ساعت‌های بعدازظهر بارش‌های نسبتاً شدیدی پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه چهارشنبه نیز بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم داشت، افزود: پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتاً پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

رحمن‌نیا افزود:‌ با ورود سامانه بارشی به جو استان، دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته دوباره افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است