Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:11:20 GMT

برداشت چغندر پاییزه در مناطق گرمسیر کرمانشاه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۸۲۹

برداشت چغندر پاییزه در مناطق گرمسیر کرمانشاه آغاز شد

ایسنا/کرمانشاه سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه از مزارع مناطق گرمسیر استان خبر داد.

محمدسعید هوشیار در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال 452 هکتار چغندر پاییزه در مزارع مناطق گرمسیر استان کرمانشاه کشت شده، گفت: تنها در دو شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب کشت پاییزه چغندرقند انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشیار پیش بینی کرد: امسال 23 هزار و 500 تن چغندر قند پاییزه از مزارع این دو شهرستان برداشت شود.

 سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به در اولویت بودن توسعه کشت پاییزه چغندر قند در استان به منظور استفاده از آب بارش پاییزه و زمستانه و نیز تامین خوراک کارخانه های قند در فصول مختلف سال، گفت: در برنامه داریم تا در سنوات آتی کشت چغندر پاییزه را در مناطق گرمسیر استان توسعه دهیم.

هوشیار با اشاره به در برنامه بودن توسعه کشت پاییزه چغندر قند در شهرستانهای گیلانغرب و ثلاث باباجانی، ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از سامانه گرمسیری شاهد توسعه کشت چغندرقند پاییزه در استان باشیم.

 وی با بیان اینکه برداشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیر استان شروع شده، گفت: برداشت محصول این مناطق تا 10 تا 15 روز آینده ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برداشت محصول چغندرقند كرمانشاه مناطق گرمسیر استان قند پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده به مناطق کم‌برخوردار را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسم مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان انجام می‌شود.

وی افزود:چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز، خاطرنشان کرد: تمام عوامل بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تامین اجتماعی و هلال‌احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

منصوری با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، گفت: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفر روز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

کد خبر 749334

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه