Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه بیش از ده‌ها طرح میلیاردی در کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال هستند و می‌توانند با همکاری بانک‌ها به چرخه تولید بازگردند، گفت: بخش خصوصی و دولت به عنوان شرکای اقتصادی می‌توانند زمینه برون رفت استان از نارسایی‌های مالی و اقتصادی را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبار کیانی پور با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی صحیح ظرفیت‌ها را بالفعل کرد، افزود: جهش تولید در استان زمانی میسر می‌شود که بانک‌ها علاوه بر تسهیلات دولتی از سایر منابع تامین مالی نیز استفاده کنند.

کیانی پور با بیان اینکه شکوفایی اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌ها نیازمند سرمایه گذاری است، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیاری دارد، اما متاسفانه درصد ناچیزی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده و به تولید و یا اشتغال پیوند خورده است و به این منظور باید با جذب سرمایه گذار، راه توسعه را هموار کرد.

او با بیان اینکه نفت، آب، کشاورزی و گردشگری از ظرفیت‌های مهم این استان است، ادامه داد: این استان شایستگی‌های فراوانی دارد و چنانچه بتوان هر کدام از ظرفیت‌ها را به نحو شایسته به اقتصاد پیوند داد، اشتغال و تولید و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: به عنوان مثال یکی از ظرفیت‌های مهم در این استان وجود چشمه‌های آب با کیفیت مناسب و امکان ایجاد واحد‌های متعدد بسته بندی آب و ارائه آب معدنی بسیار با کیفیت از آب‌های استان است.

کیانی پور وجود ظرفیت‌های معدنی را از دیگر ظرفیت‌های استان برای شکوفایی اقتصاد عنوان کرد و افزود: این استان دارای پهنه‌های مواد معدنی شامل سنگ آهک، سنگ تزئینی، فسفات، بوکسیت و سنگ گچ است.

او اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان امکان تامین آب مورد نیاز طرح‌های بزرگ از طریق سد کوثر است با توجه به اینکه در استان‌های جنوبی خصوصا در حاشیه دریا مشکل تامین آب شیرین وجود دارد.

کیانی پور افزود: از ویژگی‌های ارزشمند اقتصادی استان جایگاه استان در بخش صنعت نفت است که بنا بر آمار‌های رسمی کشور ۲۵ درصد نفت کشور از میادین نفتی کهگیلویه و بویراحمد استخراج می‌شود.

او ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بزرگترین معدن فسفات به همراه معادن سیلیس، گوگرد، مس، سنگ‌های تزئینی به همراه ذخایر عظیم خاک‌های نسوز و صنعتی کشور است.

 

انتهای پیام/ط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید اتاق بازرگانی اشتغال اخبار اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ها کیانی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان