Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:11:39 GMT

الحاق ۶۳ هکتار اراضی جدید به حریم شهری قم قانونی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۱۴۳

الحاق ۶۳ هکتار اراضی جدید به حریم شهری قم قانونی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر قم الحاق ۶۳ هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورداشاره قرار داد و گفت: این پروژه فرایند قانونی را طی نکرده است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عبدالله جلالی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، الحاق 63 هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: هر اقدامی که در جهت نیازهای مردم صورت بگیرد قابل‌تقدیر بوده و شورای اسلامی شهر قم از آن استقبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه فرایندی قانونی این پروژه بر اساس بند 34 ماده هشتاد وظایف شورا طی نشده است، افزود: بر اساس قانون این پروژه نیاز به فضای سبز، راه دسترسی و  آب‌های سطحی دارد؛ همچنین سهم شهرداری به مصوبه شورای شهر نیاز دارد اما این پروژه فرایند قانونی را طی نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی آماده‌سازی محدوده‌ای که تفکیک می‌کند را به عهده دارد، سؤال اساسی این است که آیا راه و شهرسازی ایجاد راه دسترسی و خدمات زیربنایی را قبول می‌کند؟

جلالی با بیان اینکه آماده‌سازی امکانات به عهده راه و شهرسازی است، افزود: ما قانون را تذکر می‌دهیم که باید این پروژه فرایند قانونی را طی کند.

معامله پشت‌پرده واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی غیرقانونی استاجرای طرح اقدام ملی مسکن ظرف 2 ماه آینده در استان قزوین آغاز می‌شوداز گوشه‌وکنار کردستان|جزئیات خرید و فروش مسکن ملی/دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح اقدام ملی

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه در خصوص ضرورت احداث آرامستان  جدید در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: شاید ده‌ها سال نخاله‌های شهری در این منطقه تخلیه می‌شده و در صورت احداث این آرامستان در این منطقه فضای سبز شهری ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر استقبال شورای اسلامی شهر قم از بحث‌های فنی و کارشناسی ابراز کرد: همه بحث‌های کارشناسی پیرامون احداث این آرامستان انجام‌شده است.

جلالی با بیان اینکه احداث آرامستان جزو مطالبات مردم است، گفت: همه مسیرهای قانونی این پروژه طی شده و شورا و مجموعه مدیریت شهری به تعیین تکلیف احداث این آرامستان اصرار داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان با بیان اینکه سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم دارای اشکالات شکلی و محتوایی است، خاطرنشان کرد: مشکل ریشه‌ای در برنامه‌های فرهنگی تعدد و موازی کاری در سازمان‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/451/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر قم طرح اقدام ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی دوشنبه شب در نشست شورای تأمین مسکن شهرستان دشتستان که با حضور مسئولان ذی‌ربط شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: تأمین مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است و با تمام ظرفیت شهرستان واستان برای تأمین مسکن اقشار مختلف مردم به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار شهرستان در تلاش هستیم.

فرماندار دشتستان با اشاره به پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن در شهرستان، گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده که این موضوع قدمی مثبت در ترغیب مردم به نوسازی و بهسازی مسکن دارد.

بنافی در خصوص عملکرد بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نیز اظهار کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد ولی تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به‌مراتب کمتر است که نیازمند اهتمام جدی بانک‌ها در این خصوص هستیم.

وی همچنین خواستار اهتمام جدی شهرداران در امر الحاق زمین به حوزه شهری جهت تأمین زمین برای طرح جوانی جمعیت و فرزند آوری شد.

احمد بنافی با بیان اینکه ۲۰ روستا در شهرستان جهت تأمین زمین طرح جوانی جمعیت، الحاق زمین به محدوده روستایی را انجام داده‌اند خواستار پیگیری بیشتر بخشداران جهت این موضوع در دیگر روستاهای شهرستان شد.

ارائه گزارش توسط ادارات متولی و تصمیم‌گیری و مشکلات مرتبط با موضوع مسکن از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

کد خبر 6098842

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۲۲۵ تن قیر رایگان به شهرداری سلماس
  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد