Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@14:50:07 GMT

تنظیم 39 پرونده عدم اجرای تعهدات و عدم تحویل خودرو در سال 99

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۲۷۰

تنظیم 39 پرونده عدم اجرای تعهدات و عدم تحویل خودرو در سال 99

ایسنا/خراسان رضوی مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال 99 در حوزه خودرو، 39 پرونده عدم اجرای تعهدات و عدم تحویل خودرو به ارزش ریالی 1.5 میلیارد تومان تنظیم کردیم.

مهدی مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات این سازمان در زمینه خودرو، اظهار کرد: ما در استان بعد از آیین‎نامه و ابلاغ جدید و حساسیت رئیس‌جمهور و سرپرست وزارتخانه، این موضوع را پیگیری کردیم و اقداماتی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چند اقدام انجام خواهد شد، یک مورد اینکه کلیه نمایندگی‌ها یا افرادی که خودرو در اختیار آنها قرار دارد که طبیعتا هم باید نمایندگی‌ها باشند، خودروهای در اختیار آنها باید سیال بوده و قفل‌شده نباشد، ظرف 24 تا 48 ساعت باید تحویل داده شود، در واقع انبار موقت برای زمانی بسیار کوتاه است، اینکه خودرویی برای مدت زمان طولانی در انبار باشد، احتکار است.

مقدسی افزود: از طرف دیگر مکلف به اعلام موجودی شدند که باید اطلاعات انبار و به صورت روزانه ورود و خروج خودرو را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند. پایان هر ماه نیز باید کل موجودی از 28 پایان هر ماه تا اول ماه بعدی را اعلام کنند، اگر در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده و اعلام موجودی نکند، بی‌تردید احتکار و اختفا بوده و برخورد می‌کنیم.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اگر کسی اعلام موجودی انجام ندهد و موجودی داشته باشد، پرونده احتکار تشکیل داده شده و خودرو را با دستور قضایی توقیف خواهیم کرد. 10 تا 70 درصد ارزش کالا قابلیت جریمه دارد، علاوه بر این ملزم به توزیع با قیمت مصوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هشدار می‌دهیم کسانی که خودروی صفر در اختیار دارند، چه نمایندگی، چه انبار و تحت هر عنوان دیگری، الزاما باید انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند و ورود و خروج خودروها را داخل آن وارد نمایند، در غیر این صورت اگر مراجعه کنیم، کسی اعلام موجودی و ورود و خروج را ثبت نکرده باشد، با وی برخورد قانونی می‌شود.

مقدسی گفت: اقدام دیگر این بود که با نمایندگی‌های استان جلسه خواهیم داشت و آنها را توجیه می‌کنیم که چگونه اعلام موجودی کنند، لیست‌ها و جداول مربوط به این موضوع را به آنها تحویل می‌دهیم. اقدام دیگر در نمایشگاه‌های اتوببیل است که با رئیس اتحادیه اتومبیل جلسه گذاشتیم و ابلاغ کردیم که خودروی صفر داخل نمایندگی باید تنها با قیمت متعارف عرضه شود. البته خلا قانونی در زمینه خرید و فروش افراد حقیقی وجود داشته که برای رسیدگی به این قضیه مشکل وجود دارد.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: مردم باید خودرو را از نمایشگاه‌های معتبر بخرند و قیمت خرید و فروش را در قولنامه قید کنند، اگر کسی از بنگاه خودروی صفر خریداری کند و فرد گران‌‎فروشی کرده باشد، قابلیت پیگیری دارد. می‌توانیم خارج از نمایندگی‌ها با کسانی که بخواهند خودروی صفر را گران بفروشند، برخورد کنیم، البته هنوز موضوع جدید است و تاکنون شکایتی برای گران‌فروشی نداشتیم.

وی تصریح کرد: در مدتی که اعلام شده، 5 مورد در خصوص احتکار خودرو به سامانه 124 گزارش داده شده است. در سال 99 در حوزه خودرو، 39 پرونده عدم اجرای تعهدات و عدم تحویل خودرو به ارزش ریالی 1.5 میلیارد تومان تنظیم کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خودرو بازار خودرو احتکار خودرو اعلام موجودی نمایندگی ها خراسان رضوی خودروی صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 

 سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: با اعلام یک فقره سرقت خودرو سواری در محدوده شهر"ری" این شهرستان در روز‌های گذشته پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های عملیات کلانتری ۱۷۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی عوامل کلانتری حضرت عبدالعظیم (ع) مشخص شد، سارق یا سارقان در ساعات پایانی شب خودروی مورد نظر را شناسایی و سپس با تخریب درب خودرو اقدام به سرقت خودرو کرده اند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: مأموران کلانتری ۱۷۲ با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در چهاردهم اردیبهشت ماه امسال هویت متهمان پرونده را که از سارقان سابقه دار بودند شناسایی کردند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران روز گذشته به مخفیگاه سارقان مراجعه در طی یک عملیات غافلگیرانه و با شلیک چند گلوله هر ۳ سارق را که قصد متواری شدن را داشتند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام پلیسی ابراز داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد یک دستگاه خودرو مزدا مسروقه نیز کشف که به همراه متهمان به کلانتری انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: متهمان ۳۰ الی ۳۷ ساله که یکی از آنها کمتر از یک ماه می‌شد که از زندان آزاد شده است پس از انتقال به مقر انتظامی، ضمن اقرار به بزه انتسابی به ۷ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ طرهانی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان درخواست کرد: خودرو خود را حتی الامکان در محل‌های نصب دوربین پارک کنید و از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی خودرو خودداری کنید. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری