Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بعد از تصمیم دو عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق در اقدام رئیس جمهور این کشور در اخراج بازرس کل وزارت خارجه، یک مقام کاخ سفید به این خبر واکنش نشان داد.

روز شنبه بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سیاست حذف منتقدان خود، «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه این کشور را که در حال تحقیق درباره «مایک پامپئو» وزیر خارجه بود، برکنار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام کاخ سفید بامداد یکشنبه (به وقت تهران) در واکنش به آغاز تحقیقات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت ترامپ به توصیه پامپئو، لینیک را اخراج کرده است.

این مقام ارشد کاخ سفید که نامش فاش نشد به رویترز گفت: «پامپئو این اقدام را پیشنهاد کرد و رئیس‌جمهور نیز موافقت نمود».

برکناری لینیک جزء جدیدترین اقدامات دولت ترامپ علیه ناظران مستقل واحد اجرایی است که با دولت ترامپ دچار مشکل شده بودند.وی در سال ۲۰۱۳ توسط «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سمت بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا منصوب شده بود.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه شنبه در بیانیه‌ای از دولت ترامپ خواست تا مدارکی که مربوط به اخراج بازرس کل وزارت امور خارجه بوده را ارائه دهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کل وزارت خارجه بازرس کل وزارت رئیس جمهور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!