Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:21:35 GMT

با تاسیس ۱۱ رشته فنی و حرفه‌ای در هرمزگان موافقت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۵۱۳

با تاسیس ۱۱ رشته فنی و حرفه‌ای در هرمزگان موافقت شد

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده برای صنایع استان طی پنج سال آینده و بازارکار مناسب برای دانشجویان خوشبختانه موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس ۱۱ رشته فنی و حرفه‌ای در هرمزگان را کسب کردیم.

دکتر آزاده آریانا در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: تصمیم گیری در خصوص اضافه شدن رشته های جدید به دانشگاه های فنی و حرفه ای استان طی بررسی های انجام شده از فارغ التحصیلان دانش اموز، شدت بیشتری به خودگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متاسفانه دانش آموزان پس از اتمام دوره دانش آموزی به دلیل عدم وجود رشته های مرتبط با تحصیلات مدرسه ای خود یا ترک تحصیل را انتخاب می کردند و یا عازم استان های دیگر می شدند. 
آریانا با اشاره به این که با وجود اینکه مشکلات زیادی بر سرراه ما در خصوص اضافه کردن رشته های جدید وجود داشت، ادامه داد: از جمله این مشکلات می توان به کمبود فضای آموزشی، نداشتن کارگاه های مورد نیاز را می توان نام برد اما توانستیم طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش این مشکل را حل کنیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان با بیان این که این دانشگاه، دولتی و زیر نظر وزارت علوم است، افزود: دو رشته مکانیک موتورهای دریایی و ناوبری در مقطع کاردانی به مجموع رشته های آموزشکده فنی و حرفه ای پسران بندرعباس افزوده شد.
وی همچنین اضافه کرد: رشته های حسابداری، طراحی و دوخت، تربیت بدنی، کامپیوترگرایش نرم افزار در مقطع کاردانی به مجموع رشته های دانشکده فنی و حرفه ای پسران میناب اضافه شد.
آریانا افزود: همچنین رشته های صنایع شیمیایی و معماری داخلی در مقطع کاردانی به مجموع رشته های آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بندرعباس ملحق شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان گفت: رشته های ایمنی صنعتی و محیط کار و نیز مهندسی تکنولوژی الکترونیک درمقطع کارشناسی ناپیوسته به مجموع رشته های آموزشکده فنی و حرفه ای پسران بندرعباس اضافه شد.
وی در پایان گفت: همچنین علمی -کاربردی حسابداری در مقطع کارشناسی ناپیوسته به رشته های آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بندرعباس افزوده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی رشته های آموزشکده فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان مجموع رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳