Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ایران گفت: مایلیم همه ظرفیت های خود را در اختیار عراق بگذاریم و می خواهیم به شرکای راهبردی تبدیل شده و مناسباتمان را به یک الگوی موفق از همکاری تبدیل کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مذاکره ویدئویی با «جمعه عناد سعدون خطاب الجبوری» وزیر دفاع جمهوری عراق  با تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع جدید عراق و با آرزوی موفقیت برای وی در این مسئولیت مهم بیان کرد: نگاه ایران به عراق برخاسته از تاریخ، فرهنگ و مذهب مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع با ابراز خرسندی از تشکیل دولت بر اساس خواست و اجماع ملی و در چارچوب منافع تمام اقوام و گروه ها و مذاهب در عراق گفت: عراق یکپارچه، مستقل و قدرتمند، با مشارکت  همه اقوام و مذاهب سیاست اصولی ما است؛ لذا امیدواریم دولت عراق در انجام مسئولیت و وظایف ذاتی خود بویژه  تحقق خواست ملی، بهبود شرایط اقتصادی و مبارزه با بیماری کرونا موفق و سربلند باشد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تأثیر و ضرورت همکاری های دفاعی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه اظهار داشت: مایلیم همه ظرفیت های خود را در اختیار عراق بگذاریم و می خواهیم به شرکای راهبردی تبدیل شده و مناسباتمان را به یک الگوی موفق از همکاری تبدیل کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین در پایان از وزیر دفاع عراق جهت انجام دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

وزیر دفاع در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای دولت عراق در مبارزه و ریشه کنی بیماری کرونا اظهار داشت: تعدادی کیت تشخیص کرونا و سایر ملزومات مخصوصکادر درمانی این بیماری به عنوان هدیه از سوی وزارت دفاع تحویل سفارت کشور عراق در تهران خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است