Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اول کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت ایران با بیان اینکه بحران کرونا میزان عیار تولید ملی را نشان داد گفت: واحدهای صنعتی نیازمند وضع مشوق‌های تولید هستند. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

پیمان پورنصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید را توسط مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: وضع مشوق‌های تولید یکی از مؤلفه‌های اصلی تحقق این شعار است و امیدواریم دولت و متولیان امر به‌‌ویژه در این مورد خاص تدابیر و راهکارهای لازم را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اول کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت ایران بحران شیوع کرونا در کشور و اقداماتی که در سطح واحدهای صنعتی و تولیدی جهت خروج از چالش‌های ایجاد شده اتخاذ شد را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بحران شیوع کرونا در حقیقت به نوعی میزان تاب‌آوری و عیار صنعت و زنجیره تولید ملی ما را نشان داد.

پورنصیری اقدام بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی جهت تولید انواع مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی و تغییر در زنجیره تولید را نشان دهنده اهمیت انعطاف‌پذیری در این بخش خواند و تصریح کرد: کرونا نشان داد برداشتن بسیاری از محدودیت‌های زائد حوزه تولید آن هم در کمترین زمان ممکن شدنی است.

گزارش| سایه سنگین قاچاق کالا بر سر تولید ملی / وقتی عزم جدی برای مقابله ‌نیست‌شورای ائتلاف در مجلس یازدهم برای "جهش تولید" برنامه دارد/ باید موانع تولید ملی شناسایی و رفع شودرئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی: راه جبران برای اصناف خسارت دیده از کرونا مشخص شود‌

وی وجود رویکرد و نگاه تولید محور در دستگاه‌های دولتی را یکی از شاخصه‌های اصلی تحقق شعار جهش تولید تلقی کرد و اظهار داشت: پرهیز از شعارزدگی مهم‌ترین موضوعی است که انتظار داریم در دستگاه‌های دولتی به عنوان یک ارزش جا بیافتد زیرا تنها در این صورت می‌توانیم نقاط ضعف‌مان را در بخش تولید اصلاح کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت ایران ضمن بیان اینکه اتحاد کلیه دستگاه‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا جان تازه‌ای به بخش تولید و صنعت کشور دمید و مانع از تسلیم شدن آن در برابر چالش‌ها شد گفت: امیدواریم این روحیه همچنان حفظ شود و شاهد لغو محدودیت‌های آزاردهنده در حوزه تولید باشیم.

پورنصیری اعمال معافیت برای دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات و دادن وام‌های بانکی به آن‌ها را در سال مزین به جهش تولید لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: انتظار داریم مشوق‌های قانونی و قابل اجرا برای بخش تولید وضع و از صدور انواع و اقسام آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های رنگارنگ پرهیز شود.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی صاحبان واحدهای تولیدی فعالان اقتصادی کشورمان را وضع آئین‌نامه و بخشنامه‌های دست و پا گیر ذیل قوانین مصوب شده اعلام کرد و افزود: گاهی اوقات این آئین‌نامه‌ها به گونه‌ای هستند که با اجرای آن‌ها معافیت‌های مصوب شده قانونی دیگر شامل هیچ کدام از واحدهای تولیدی نمی‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت ایران با تأکید بر اینکه وضع بخشنامه‌های ناقض قوانین علاوه بر سردرگمی اهالی تولید و صنعت روند پیشرفت اقتصادی را نیز مختل می‌کند عنوان کرد: معافیت‌ها و مشوق‌های تولید زمانی معنا پیدا می‌کند که ضمن پرهیز از اعمال قوانین بازدارنده عزمی جدی برای اجرای آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولیدی مشوق های تولید تولید ملی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت