Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@04:36:29 GMT

شب قدر منتسب به امام زمان (عج) است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۶۴۱

شب قدر منتسب به امام زمان (عج) است

ایران اکونومیست-شهرباف گفت:ارزش شب قدر به واسطه امام زمان (عج) است و یکی از زمان های منتسب به حجت بن الحسن محسوب می شود.

حجت الاسلام مهدی شهرباف کارشناس مذهبی در خصوص ارزش شب قدر گفت: شب قدر یکی از زمان های منتسب به امام زمان (عج ) است.مرحوم محدث نوری رحمت الله علیه چند ساعت و چند روز را در سال منتسب به امام زمان می دانست؛ می دانید برای اینکه انسان با کسی کاری داشته باشد باید در زمان و مکانی نزد آن شخص برود که باشد و با جمله ای با آن شخص صحبت کند که مناسب او باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مرحوم محدث نوری می فرماید:« چند زمان, زمان امام زمان (عج) است یکی از آنها روز عاشورا، یکی از آنها شب نیمه شعبان و یکی از آنها شب قدر است» شب قدر، شب امام زمان (عج) است و یکی از علت هایی که به این شب, قدر گفته می شود، به این دلیل است که قدر به معنای ارزش است و در واقع ارزش این شب به واسطه امام زمان (عج) است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: گاهی ملائکه از خدا اجازه می گیرند تا از عرش به فرش و از آسمان روی زمین بیایند برای اینکه ملکوتی شوند. برای زیارت آقا ابا عبدالله (ع) است که از آسمان به روی زمین می آیند تا به واسطه امام حسین (ع) ملکوتی شوند.

حجت الاسلام شهرباف گفت:در شب قدر ملائکه به اذن خداوند از عرش به روی زمین می آیند برای اینکه محضر امام زمان (عج) را درک کنند و خدمت آن حضرت برسند، سلامی به ایشان بدهند و نامه مقدرات مومنان، مسلمانان و انسان ها را به دست امام زمان (عج ) بدهند. از این رو این شب را غنیمت می دانیم چون شب امام زمان (عج ) است؛ شب ارزش هاست تا نامه اعمالمان را به امام زمان ( عج ) هدیه بدهیم بلکه باعث تقرب ما به محضر مبارک آن حضرت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امام زمان شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در محدوده یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر فرشید اظهار کرد: مأموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیان‌بار زمین‌خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا یک تیم از مأموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای «ده لوءلوء» اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند افرادی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: پس از جمع‌آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد.

وی ادامه داد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه بالغ بر هزار و دویست میلیارد ریال ارزش داشتند، به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین‌خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

کد خبر 747553

دیگر خبرها

  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال