Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:43:22 GMT

راننده پیکان در ملایر بر اثر سقوط از پل جان باخت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۶۷۰

راننده پیکان در ملایر بر اثر سقوط از پل جان باخت

سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی کارشناس تصادف پلیس راه، راننده این خودرو یک کشاورز بوده که پس از کار و تلاش بر روی زمین، خسته و خواب آلود قصدبازگشت به منزل را داشت اما به علت بی توجهی به جلو از پل فلزی به پایین سقوط کرد.

وی افزود: همه ساله با ورود به فصل بهار و آغاز فصل کشت و کار آمار سوانح در جاده‌های روستایی افزایش یافته و شمار زیادی از روستانشینان به علت رانندگی با سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی حین رانندگی و بی توجهی به‌جلو جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال موازنه درصد سوانح معکوس شده یعنی ۶۰ درصد از سوانح فوتی و جرحی در مسیرهای روستایی و فرعی و ۴۰ درصد در مسیرهای اصلی و شریانی اتفاق می‌افتد.

سرهنگ عزیزی بیان‌کرد: افزایش سوانح در این فصل برگرفته از ۲ مولفه بوده که نخست استاندارد نبودن راه های روستایی است به عنوان مثال اگر پل فلزی واقع در مسیر روستایی «دهلق» ملایر دارای نرده یا حفاظ و نیوجرسی بود این خودرو سقوط نمی‌کرد.

وی ادامه داد: هر چند احتمال بروز حادثه برای یک راننده خواب آلود حتمی است اما در صورت ایمن بودن راه به جای مرگ راننده به خاطر یک خطای محرز، شاید وی مجروح و مصدوم می‌شد.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: همچنین سوانح فوتی که فروردین امسال در جاده روستایی «ملحمدره» اسدآباد رخ داد ناشی از پیچ ۷۰ درجه واقع در ۲۰۰ متری پل فلزی این مسیر بوده که رانندگان در صورت تردد با سرعت غیرمجاز با رسیدن به این پیچ از مسیر خارج و واژگون می شدند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: پیچ خطرناک واقع در مسیر «ملحمدره» در کنار اختلاف ارتفاع شیب شیروانی با شانه جاده به میزان حدود سه متر موجب غلت خوردن وسیله نقلیه پس از خروج از مسیر اصلی و مرگ چند تن در این مسیر روستایی شد.

وی با بیان اینکه این پیچ خطرناک به تازگی با ایجاد خاکریز ایمن شده است افزود: البته نباید نقش عامل انسانی را در بروز این حوادث نادیده گرفت چرا که در صورت تردد با سرعت مجاز و توجه به مسیر پیش رو حادثه ای برای راننده و سرنشینان خودرو رخ نمی دهد.

رییس پلیس راه استان همدان یکی دیگر از علل بالا بودن شمار سوانح در جاده روستایی را افزایش تردد کشاورزان در فصل بهار عنوان و اضافه کرد: بیشتر کشاورزان پس از کار و تلاش بر روی زمین و آبیاری مزارع هنگام بازگشت به منزل خسته و خواب آلود اقدام به رانندگی می کنند.

سرهنگ عزیزی افزود: نبود امکان نظارت بر راه های روستایی توسط عوامل پلیس راه به علت محدودیت نیرو در مقابل بالا بودن وسعت راه‌های روستایی، نبود دوربین ثبت تخلف سرعت و خلوت بودن مسیر روستایی انگیزه راننده را برای فشردن پا بر روی پدال گاز و تردد با سرعت غیرمجاز ۲ چندان کرده و فرد را به دامن مرگ هدایت می‌کند.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است و سال گذشته ۴۶۴ تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری آن جان باختند که این رقم نسبت به سال ۹۷ حدود هفت درصد معادل ۳۰ نفر افزایش داشته است.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا همدان ملایر تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا همدان ملایر تصادفات جاده ای پلیس راهور ناجا همدان ملایر تصادفات جاده ای استان همدان پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در مسیر بازگشت از شمال در دو محور هراز و چالوس خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا ، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد:‌ در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع  محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.  در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی  با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره / تراکتور به جاده آسیا برگشت
  • پیکان درخانه باخت و نگران سقوط شد
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور