Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سومین شب از لیالی قدر، زمزمه‌های "العفو العفو" و "الغوث الغوث" مردم سرزمین آفتاب، استان مرکزی با دل‌هایی لبریز از تضرع، دعا و بندگی به پیشگاه الهی در نقاط مختلف طنین‌انداز شد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان مرکزی،مردم سرزمین آفتاب، استان مرکزی به ویژه جوانان با حضور در مکان‌های تعیین شده روباز به برگزاری مراسم پرداختند، در این مراسم از حضور سالمندان، کودکان و بیماران خاص و زمینه‌های جلوگیری به عمل آمد، اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای نیز صورت گرفت که افراد در معرض خطر در مراسم شرکت نکنند و شب قدر را در منازل خود برگزار کنند، مراسم معنوی شب قدر امسال در حالی برگزار شد که به سبب شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای برای برگزاری این مراسم اعمال شد که براین اساس از روزهای گذشته آماده کردن مساجد استان و مراکز برگزاری مراسم با دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم مومن و خداجوی استان مرکزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و استفاده از ماسک و دستکش در محل‌های برگزاری مراسم شب قدر حضور یافتند و با راز و نیاز به درگاه خداوند متعال و تضرع و توسل به آستان پروردگار رحیم، طلب مغفرت و عافیت کردند.

در این آیین 2 ساعته، علاوه بر قرائت دعای جوشن کبیر و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و مناجات خوانی، مراسم احیاء شب قدر و قرآن به سر نیز برگزار شد، ظهور ولی عصر(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، از بین رفتن هر چه زودتر ویروس کرونا و شفای بیماران، عاقبت بخیر شدن و برآورده شدن حاجات از جمله دعاها و خواسته‌های مردم مومن استان مرکزی از خداوند متعال در سومین شب از لیالی قدر بود.

در کلانشهر اراک، مرکز استان مرکزی هم کانون اصلی این مراسم پرفیض مصلی بیت‌المقدس این شهر بود که با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی مراسم شب قدر با حضور مومنان برگزار شد، محفل انس با قرآن، خواندن ادعیه و مناجات و مراسم قرآن به‌سر کردن و سخنرانی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) از جمله اعمال این شب‌ در مصلی شهر اراک بود.

پخش برنامه شب زنده‌داری از شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی از دیگر برنامه‌ها در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بود که  برخی مردم در خانه‌ها از طریق برنامه‌های صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی  مراسم شب قدر را برپا کردند.

در شب‌ بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب قدر، مردم سرزمین آفتاب، استان مرکزی برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه و خون حیات‌بخش خود را  اهداء کردند.

مومنان روزه‌دار در این شب دست نیاز به درگاه بیکران رحمت حق بلند و برای اتحاد و همدلی و نصرت امت اسلامی، رفع گرفتاری‌ها و تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر (عج) دعا کردند.

اصفهانی‌ها آخرین شب قدر را به احیا نشستند؛ صدای «الغوث الغوث» در گوشه و کنار شهر پیچیدهمزمان با سومین شب از لیالی قدر در کردستان آوای نیایش مسلمانان شیعه و سنی در دیار وحدت طنین‌انداز شدحجت‌الاسلام طائب: راه رهایی از آتش جهنم تنها الغوث الغوث گفتن در شب‌های قدر نیست

به گزارش خبرنگاران تسنیم از شهرهای مختلف استان، مساجد و مصلاها و تکایای مشخص شده برای برگزاری آئین شب احیا از خمین زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تا سرزمین مفاخر فراهان٬ از شهر علم و ادب تفرش تا سرزمین یاقوت‌های سرخ ساوه٬ از قطب گل و گیاه تا سرزمین سرسبز شازند٬ از شهرکهن آشتیان تا کمیجان و خنداب قهرمان شاهد حضور باشکوه مردم مومن و متدین سرزمین آفتاب بوده است.

انتهای پیام/711/

R7980/P1549/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرزمین آفتاب استان مرکزی لیالی قدر سومین شب شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان

رضا احسانی زاده جانشین حوزه مقاومت بسیج کارگری امام صادق (ع) سمنان گفت: این مراسم اولین یادواره شهدای کارگری و کارخانه های سمنان است که در قالب که در راستای کنگره ۳ هزار شهید استان برگزار شد.

در این‌مراسم‌ از تعدادی از کارگران‌ و خانواده شهدای کارگر تجلیل شد

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه