Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:42:36 GMT

میزان سواد در استان سمنان ۹۸.۵ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۰۳۷

میزان سواد در استان سمنان ۹۸.۵ درصد است

محمد دستورانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: استان سمنان شاخص های برتری را از نظر تحصیلی و سواد در کشور داراست.

وی افزود: سمنان در قبولی کنکور پس از استان یزد در مقام دوم کشور قرار دارد و در قبولی امتحانات نهایی با بالاتر بودن ۸ درصدی از میانگین نمرات کشوری در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه توسعه کشور در راستای گسترش و هدایت دانش آموزان به مهارت آموزی،  ۴۷ درصد دانش آموزان استان  سمنان در رشته های فنی و حرفه ای، کار و دانش و هنرستان تحصیل می‌کنند و این استان با ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری در رتبه اول قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: همچنین این استان ۹۴ درصد پوشش پیش دبستانی دارد و با ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری در تعداد نوآموز در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طرح های مهارت آموزی برای دانش آموزان استان سمنان در رشته های دیگر مانند تجربی، ریاضی و انسانی نیز به خوبی انجام گرفته و آموزش و پرورش استان در اجرای طرح هایی با عنوان  «هر دانش آموز یک مهارت» و «ایران مهارت» موفق عمل کرده و با توجه به اینکه استانها در طرح ملی «ایران مهارت» موظف به ۲۰ درصد پوشش بودند، استان سمنان با پوشش ۳۶ درصدی آن را به نتیجه رساند.   

وی توضیح داد: ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب و تفاهم مشترک بین سازمان فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش رسیده است و  هدف اولیه از اجرای این طرح، برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در دبیرستان ها و به کمک آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای می باشد و  هدف کلی از اجرای ایران مهارت، ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعدادها است.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.   

برچسب‌ها مدارس سمنان سواد آموزی مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سمنان سواد آموزی مهارت اموزی مدارس سمنان سواد آموزی مهارت اموزی دانش آموزان ایران مهارت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان متاهل طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس و تایید مدیر مدرسه با رعایت شئونات می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با  خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تلاشمان این است هیچ دانش‌آموز روستایی از تحصیل باز نماند، اظهار کرد: در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به شناسایی ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان زنجان، ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش آموزان مشکلات جدی ذهنی یا جسمی دارند و بعضا آموزش‌پذیر نیستند.
 
قاسمی با اشاره به اینکه این ۷۹۰ نفر در حوزه ورود به ابتدایی هستند و چون آمار را به طور کلی حساب می‌کنند،۳۰ نفر از این تعداد فوت شدند، اضافه کرد: علاوه بر این، تعدادی از دانش‌آموزان هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو افراد بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی با اشاره به فعالیت ۹ مدرسه تک دانش‌آموزی، بیان کرد: از این تعداد ذکر شده خانواده (حدود ۵۵ دانش آموز) نیز به علت جثه کوچک فرزندشان اجازه ورود آن‌ها به پایه ابتدایی را ندادند.  

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در حوزه متوسطه عمده دلیل ترک تحصیل ازدواج، ورود به حوزه اشتغال و عدم رضایت برخی والدین برای ادامه تحصیل فرزندانشان است، بیان کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

قاسمی با اشاره به اهمیت حق تحصیل برای افراد، خاطر نشان کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.
 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند