Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@12:51:43 GMT

احتمال آتش سوزی در هیوندای سانتافه و النترا!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۰۹۶

خرداد: شرکت هیوندای در استرالیا حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از خودروهای سانتافه و النترا را به علت احتمال آتش سوزی فراخوان داد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، بخش استرالیایی شرکت هیوندای موتور به تازگی اعلام کرده که برخی از محصولات قدیمی آن را که در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ میلادی تولید و در بازار استرالیا عرضه شده‌اند، به علت احتمال آتش گرفتن فراخوان داده و مالکان و صاحبان مدل خودروهای مشمول باید هرچه سریعتر به مراکز و نمایندگی های مجاز هیوندای موتورز در استرالیا مراجعه کرده تا مشکل مذکور برای خودروهای آنها بر طرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارشی که در سایت carscoops آمده است، نام مدل و تعداد دقیق خودروهای مشمول این فراخوان به شرح زیر است: 
۹ هزار و ۳۹۳ دستگاه هیوندای سانتافه تولید شده در حد فاصله ۱۶ مارس ۲۰۰۵ ج تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۹ میلادی
۱۸ هزار و ۷۳۴ دستگاه هیوندای النترا تولید شده در حدفاصله ۱۷ اوت ۲۰۰۵ تا ۱۴ مه ۲۰۱۱ میلادی
۶۸ هزار و ۷۶۵ دستگاه هیوندای آی سی تولید شده در حدفاصل ۷ نوامبر ۲۰۰۶ تا ۱۴ دسامبر ۲۰۱۰ میلادی
گفته می‌شود این فراخوان به علت ایجاد اتصال کوتاه در موتور خودروهای مذکور اعلام شده و از آنجایی که این اتفاق ممکن است تا در صورت خاموش بودن موتور نیز رخ دهد، مالکان مدل خودروهای مذکور باید این فراخوان را جدی گرفته و هر چه سریعتر به شرکت هیوندای موتورز مراجعه کنند.
به گفته یکی از سازمان های نظارتی در استرالیا، نقص و مشکل موجود مربوط به مراحل تولید این خودروها بوده و با یک برد کنترل کننده الکترونیکی در ماژول ABS در ارتباط است؛ این بار در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت منجر به اتصال کوتاه شده و زمینه ساز حریق و آتش‌سوزی می‌شود.
پیش‌تر نیز این خودروساز کره‌ای در اوایل سال جاری میلادی به علت مشابه برای چند محصول خود در بازار ایالات متحده نیز فراخوان اعلام کرده بود. به همین سبب بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه خودرو بر این باورند که احتمالاً این مدل خودروها در سایر بازار کشورهای مختلف نیز چنین مشکلی را دارند و بنابراین بهتر است صاحبان خودروهای مذکور به مراکز و نمایندگی‌های مجاز هیوندای موتورز در کشور خود مراجعه کرده و از نبود چنین ایرادی اطمینان حاصل کنند. برچسب ها: هیوندا ، سانتافه ، النترا

منبع: خرداد

کلیدواژه: هیوندا سانتافه النترا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود ۷۰ درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و ... مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است، اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم، اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • تصاویر عجیبی از خودروی سانتافه در نمایشگاه خودروی پکن + تصاویر
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)