Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تسهیل قوانین قرنطینه در پاکستان که حاصل فشارهای مردمی و خسارت‌های اقتصادی بود مرز مشترک با افغانستان نیز به صورت کامل بازگشایی شد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، نحوه فعالیت مرز مشترک پاکستان و افغانستان به روال طبیعی بازگشته و تمام هفته فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور پاکستان با اعلام این خبر تصریح کرد: دستورات لازم به مسئولین مرزی ابلاغ شده و بازگانان پاکستانی و افغانستانی می توانند از مرز چمن تردد داشته باشند.

در این بیانیه آمده است بسته شدن مرز چمن برای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری کرونا بود ولی مشکلات اقتصادی ناشی از قرنطینه سبب شده تا بسیاری از کشورها اقدام به تسهیل قرنطینه کنند.

قرار است 6 روز در هفته مرز چمن صرفا برای رفت و آمد کامیون های دو کشور فعالیت کند و این مرز به فعالیت های عادی خود بازگردد.

همچنین مسافران عادی و افرادی که قصد دارند به دو کشور سفر کنند تنها روز شنبه می توانند به مرز چمن مراجعه کنند.

پاکستان پس از شیوع بیماری کرونا تمام مرزهای خود را بسته بود ولی طی روزهای اخیر با تسهیل قوانین قرنطینه اقدام به بازگشایی برخی مرزهای خود کرده است.

گفتنی است مرز مشترک ایران و پاکستان در منطقه میرجاوه نیز فعالیت های خود را شروع کرده و بازرگانان دو کشور به رفت و آمد مشغول هستند.

برنامه ویژه منطقه آزاد چابهار در سال "جهش تولید"/ ایجاد واحدهای تولیدی برای بازار پاکستان و افغانستانمرز میرجاوه بازگشایی شد/ صدرو مجوز تردد محدود کامیون‌هابازگشایی مرز ایران و پاکستان در میرجاوه از امروز

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار پاکستان مرز مشترک مرز چمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند