Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد، برنامه اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در خیابان‌ها که در برخی کشورها برای مقابله با ویروس بیماری کووید-19 اجرا می‌شود نه‌تنها کروناویروس را از بین نمی‌برد، بلکه مشکلات سلامتی نیز به همراه دارد.

پاکسازی و بهداشت سطوح یکی از روش‌های مقابله با کروناویروس جدید است، اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در خیابان‌ها کاری بیهوده است و برای از بین بردن این ویروس و سایر عوامل بیماری‌زا توصیه نمی‌شود و تهدیدکننده سلامت انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود.

در این گزارش ذکرشده اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده کمکی به کاهش آلودگی ناشی از عوامل بیماری‌زا نمی‌کند و از نظر روحی و جسمی بر انسان تاثیرگذار است و انتقال ویروس را از طریق قطرات یا تماس کاهش نمی‌دهد.

اسپری کردن کلر یا سایر مواد شیمیایی سمی موجب خارش چشم و پوست در افراد می‌شود و مشکلاتی برای دستگاه گوارش نیز ایجاد می‌کند.

این سازمان در مورد اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در محیط‌های داخلی نیز هشدار داد که این روش تاثیری در کاهش ویروس ندارد و تنها روش مقابله با این ویروس در محیط‌های داخلی استفاده از دستمال خیس شده با مواد ضدعفونی‌کننده است.

کروناویروس عامل بیماری همه‌گیر کووید-19 از زمان ظهور خود در اواخر ماه دسامبر در چین، افراد زیادی را به کام مرگ کشانده و بر روی سطوح و اشیاء زنده باقی می‌ماند و هیچ اطلاعات دقیقی در مورد مدت‌زمانی که این ویروس‌ روی سطوح مختلف فعال است، در دسترس نیست.

نتایج تحقیقات نشان داده که این ویروس می‌تواند چندین روز روی برخی سطوح باقی بماند. اما، این مدت‌زمان حداکثر فقط نظری است، زیرا در شرایط آزمایشگاهی ثبت شدند و باید در محیط واقعی بااحتیاط تفسیر شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی ضدعفونی کننده سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد

ایسنا/فارس معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت لامرد از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت:‌ با هدف تامین امنیت غذایی، بازرسی های متعدد و مستمر در دستور کار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد که در همین راستا، با بازرسی‌های انجام شده در چند روز گذشته بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان لامرد از تمام اصناف و شهروندان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و جامعه، یاریگر کارشناسان بهداشت، در اجرای دستورالعمل های بهداشتی باشند.

رضائی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون